woensdag 4 augustus 2010

Review: Haarproducten van de kapper, Yay or Nay?

Photobucket

Vandaag een artikel over drie haarproducten die ik bij de kapper heb aangeschaft na een knip- of kleursessie (niet gelijktijdig trouwens).
Mijn kapper werkt met spaarkaartjes, bij elke knip- of kleurbeurt krijg je een aantal stickertjes. Als je spaarkaart dan vol is, kun je een product uitzoek t.w.v. €10,00. Wat het product meer kost betaal je natuurlijk bij.
Opzich is dit een hele leuke manier om eens producten te testen die je a) anders nooit zou kiezen omdat ze te prijzig zijn of b) in eerste instantie niet passend leken voor jouw haartype. Laten we eens kijken naar de kappersproducten die ik in de badkamer heb staan (beware of the long names...!):

Photobucket
Schwarzkopf BC Bonacure Moisture Kick Spray Conditioner
Prijs: €12,75
Inhoud: 200ml
Verpakking: Spray flacon
What does it promise? "Een lichte, maar intensieve emulsie voor de dagelijkse verzorging van droog haar. Verschaft de ideale vochtbalans en geeft gezond, gehydrateerd, glanzend en kambaar haar. Verhoogt en balanceert de vochtinhoud, Maakt droog haar glad en voedt het grondig, overbelast het haar niet en verbetert de doorkambaarheid."Hoe gebruik je het: Goed schudden om de twee fasen (twee lagen) te mengen, vervolgens op gewassen en handdoekdroog haar sprayen. Kammen, niet uitspoelen en stylen als gewoonlijk. Tussen twee wasbeurten: goed schudden en een kleine hoeveelheid op droog haar sprayen. Easy does it!En, is het wat? Super fijn spulletje! Ik kreeg deze spray gratis (er was een actie gaande) toen ik mijn haar heb laten kleuren, in februari. Ik gebruik hem sindsdien echt áltijd als ik mijn haar gewassen heb. Ruikt heerlijk fris naar kapsalon (hello luxe gevoel!) en maakt mijn haar zacht en gehydrateerd. Er zit nog een kwart in de fles... Ik moet maar eens achter een back-up aan. Haha!
Eindoordeel: 9,0 - Echt een 'I'm gonna buy again!'.


Photobucket
Wella Professionals Lifetex Extra Rich Hair Ends Elixir
Prijs: €13,15
Inhoud: 50ml
Verpakking:
Pomp flacon
What does it promise? "Het speciaal ontwikkelde voedingsstoffencomplex met amandelextracten dringt diep door in de beschadigde haarstructuur. De rijke, actieve bestanddelen voeden en herstellen het haar van binnenuit en maken het makkelijk doorkambaar."Hoe gebruik je het: Ongeveer 5 pompjes olie in je handpalmen wrijven en het daarna over je haar verdelen (handdoekdroog of droog haar). Je kunt altijd een pompje meer of minder doen, net wat je haar nodig heeft!
En, is het wat? Ja... Wat kan ik zeggen? Dit is inmiddels al mijn derde (!!) flesje van dit wonderolie! Wat een geweldig spullie! Ruikt, net als de spray, heerlijk naar salon, voedt je haar tot in de punten, gaat pluizig haar tegen, niet vet, maakt je haar super glanzend, gaat lang mee (zo een maand of 4). What's not to like?Eindoordeel: 10! - Ik hoop niet dat deze ooit gediscontinued wordt!

Photobucket


Photobucket
Schwarzkopf BC Bonacure Style Smoothing Fluid Prijs: €14,15
Inhoud: 100ml
Verpakking: Pomp flacon
What does it promise? "Zachte emulsie vloeistof voor een sluike, glanzende finish op fijn en golvend haar en beschermt tevens het haar tegen extreme temperaturen of een straightijzer.VoordelenZijde-Polymeer-Complex werkt op de buitenste haarstructuur en biedt versteviging, textuur en definitie met een gladde natuurlijke zijdeachtige glans. “Glycine”-aminozuur geeft elasticiteit en kracht diep in de haarstructuur. Hittebeschermende ingrediënten tot 200°C garanderen bescherming bij gebruik van stijltang."Hoe gebruik je het: Een paar pompjes serum in je handpalmen wrijven en het daarna over je haar verdelen (handdoekdroog of droog haar). Je kunt altijd een pompje meer of minder doen, net wat je haar nodig heeft! Het serum is wel erg waterig, dus liever een paar keer wat minder pompen in je hand dan in één keer veel en dat het dan in de wasbak glijdt.
En, is het wat? Ik gebruik dit serum alleen als ik mijn haar stijl met de stijltang. Dat is niet wekelijks, dus ik denk dat ik dit product nu een keer of 10 gebruikt heb. Fijn! Maar niet zo voedend als de bovenstaande olie. Dat beloofd dit product ook niet en daarom gebruik ik 'm alleen als ik ga straighten. Daarvoor is hij prima te doen. Ik zou het minst rouwig zijn als dit serum uit de collectie ging.
Eindoordeel: 7 - prima spul maar niet veel speciaal.

Photobucket

Al met al is het zeker de moeite waard (Een dikke YAY dus!) om eens een kijkje te nemen bij de haarproducten van de kapper. Je kunt daar ook advies inwinnen als je tegen een bepaald probleem aanloopt met je haar (pluis, splijtende puntjes e.d.). Zo kun je dan een passend product mee naar huis nemen.
Een beetje prijzig dus, maar de kwaliteit is dan ook erg goed!
De producten hierboven zijn bij de Schwarzkopf/Well Professionals kapsalons te koop of via http://www.haarwinkel.nl/ (bij deze laatste voor zeer aantrekelijke prijzen, momenteel!)

(Afzonderlijke productfoto's via http://www.haarwinkel.nl/)

Geen opmerkingen: