dinsdag 3 augustus 2010

Review: MAC 'Gentle' Mineralize Blush

Photobucket

Vorige week ben ik weer eens bij de MAC counter in Groningen langs geweest.
Ik heb mijn stash uitgezocht en opgeruimt en vond dat ik nu wat mooie MAC producten erbij mocht kopen (natuurlijk altijd leuk, excuses bedenken om bij de MAC langs te gaan, haha).
Ik heb twee producten meegenomen; een lipglass in 'Nymphette' en een mineralize blush in 'Gentle'.
Vandaag wil ik jullie de blush laten zien, een review van de lipglass komt binnenkort!

Photobucket

De blush komt in dezelfde verpakking als de 'gewone' poeder blushes van MAC. Ik heb 2 powder blushes (had er drie, maar heb pas één verkocht omdat de kleur te licht was voor mijn NW20 huidje) en zo'n mooie minerale blush leek me een leuke aanvulling op mijn stash. De blush is baked, wat inhoudt dat hij in de oven gebakken is.
Ik zat te twijfelen over de kleur 'Dainty' en 'Gentle', en heb advies gevraagd aan de MUA. Zij vertelde me dat Dainty waarschijnlijk te licht zou zijn voor mijn huid en daardoor compleet zou wegvallen.
Ik ben dus voor 'Gentle' gegaan! Een mooie framboos-roze kleur met miniscule gouden glittertjes.

Photobucket
(Oeeeh, kijk hoe prrrretty!!)

Wanneer de blush in aangebracht (doe ik altijd met m'n stippling brush, zodat je het kleurniveau zelf kunt opbouwen) laat 'ie een mooie subtiel waasje kleur achter. Door de glinsterende deeltjes heb je geen highlighter meer nodig en heb je een instand 'healthy glow' effect!
Het poeder is satijnzacht, sterk gepigmenteerd en brengt super mooi aan. De blush is ook goed met je bronzer/foundation te blenden, wat natuurlijk belangrijk is als je geen roze streep op je wang wilt. ;-)
Dit was precies waar ik naar op zoek was! Sinds ik de blush heb, gebruik ik hem elke dag.
De MAC Mineralize blush kost €22,00. Een prijzig poedertje dus, maar het geld dubbel en dwars waard!
Verder zit er gewoon veel in het doosje, dus snel opgaan doet 'ie ook niet. MAC heeft zes vaste kleuren van de blush in het assortiment.

Swatch:
Photobucket

Full face shot:
Photobucket

Het licht doet de blush geen eer aan...
Maar je zult de blush ongetwijfeld nog in meerdere FOTD's tegen gaan komen. I love it!!

2 opmerkingen:

Madelon zei

Mooi kleurtje :D Ik vind de Mac counter in Grunn erg gevaarlijk...

Jorna zei

Ik ook, haha.
Enige jammere aan de MAC Counter vind ik de MUA's... Vind ze niet heel klantvriendelijk ofzo. :(

Dank je wel voor je commentje! Heel lief.