donderdag 25 november 2010

Maybelline NY 'Super Stay 24h' Concealer

Photobucket

Sinds ik terug ben uit Afrika kan ik mijn Bourjois Healthy Mix concealer niet gebruiken. Deze is veel te licht voor mijn lichtelijke zongebruine snoet. Je krijgt dan een beetje het 'hert kijkt in koplampen' effect. Not pretty!
Ik gebruikte dan mijn MAC Studio Sculpt Concealer in NW20. Prima opzich, maar deze concealer vind ik net wat te stroef voor onder mijn ogen. Deze concealer is pure magie, vooral op plekjes, maar niet voor onder je ogen (for me, that is).
Toen ik laatst bij de MAC Counter in Groningen was, wilde ik de Select Cover Up concealer in NW20 meenemen, ware het niet dat deze uitverkocht was (...).

Ik was afgelopen zaterdag in het winkelcentrum van mijn stadje en vroeg daar advies aan een medewerkster. Alle concealers waren eigenlijk te licht of in zo'n vervelende pen-vorm (vreselijk! Dat wordt altijd zo'n mess). Dus eigenlijk was er niet veel andere keuze; het werde de Maybelline NY Super Stay 24h concealer.
De foundation kende ik al (heb ik, maar de kleur is écht voor een bleke wintertoet), dus deze concealer leek me wel wat.
Ik nam de kleur '03 Medium' mee naar huis. Een concealer met een gelige ondertoon. Perfect om donkere kringen mee weg te werken!

Photobucket

Photobucket
Ronde sponsapplicator

De concealer bevat 7,5ml product. Je brengt hem aan met de sponsapplicator (deze is helemaal rond, dus niet schuin afgesneden). Heel hygienisch is dat niet, je kunt er ook voor kiezen een (schoon!) kwastje te gebruiken en de concealer van de applicator af te 'pakken'. Dan ga je niet met de applicator op je huid om hem vervolgens weer in het product te stoppen.
De verpakking is verder simpel; een doorzchtige huls met witte letters en een witte plastic dop.

Photobucket

Photobucket
Geblend

Photobucket
Zie je het kleurverschil? Best heftig, toch?

De substantie van de concealer is meer dik dan die van de extreem vloeibare Healthy Mix concealer van Bourjois. De concealer van Maybelline droogt ook sneller. Het is dus zaak snel te werken wanneer je de concealer aanbrengt en een goede moisturizer (of oogcreme) aan te brengen als basis.
De concealer blijft écht lang op zijn plek! Hij is bestand tegen zweterig weer en een regenbui overleeft de concealer ook met gemak.
Photobucket
Zonder concealer

Photobucket
Met de Super Stay 24h concealer

De concealer geeft een heel mooi egaal en natuurlijk resultaat. De dekking is vrij heftig, maar daar houd ik wel van bij een concealer (je gaat niet voor niks donkere kringen weg werken, natuurlijk! Haha).
De dekking van deze concealer is meer volledig dan de dekking van de Bourjois concealer die ik ander gebruik.

Conclusie:
Fijne concealer die doet wat hij moet doen; Corrigeren! Het prijsje is ook fijn, de Maybelline NY 'Super Stay 24h' concealer kost €8,90 voor 7,5ml product. This will go a long way! Je hebt per keer maar een paar drupjes nodig.
De verpakking is niet heel hygienisch, maar dat kun je zelf oplossen door de concealer met een schoon kwastje aan te brengen, in plaats van met de applicator.
Prima product!!

Welke concealer gebruik jij 'under zeh eyes'?

P.s. Nevermind the brows! Ik moet ze nog steeds tweezen, maar ben van plan ze eerst een beetje te laten groeien. Heb de dunne wenkbrauwen wel een beetje gezien nu. Dan wil ik er een mooi modelletje in. 't Is even doorbijten... Haha!

3 opmerkingen:

Angélique zei

Dat is een goede concealer! De kleur is 57 Love of pink!

Jorna zei

Hij is fijn ja! :) Ben heel blij met deze concealer, hehe!
Alright, dan weten we dat ook weer! Thanks!

Anoniem zei

Die wil ik ook. Wauw, hij was mij nog niet eens opgevallen. Bedankt voor de tip.
Liefs, xxxx