zondag 7 april 2013

Review; MAC Studio Fix Powder Plus Foundation in NC30

 photo DSCN0323-001.jpg
 
Je zag hem vanmorgen al even voorbij komen in de FOTD; de MAC Studio Fix Powder Plus Foundation. Eén van mijn laatste 'Can't go without'-producten, die sinds eind November elke dag standaard op mijn gezicht belandt om mijn foundation te setten en mijn gezicht te matteren. Op aanraden van de MUA van MAC in Groningen, kocht ik een tijdje later op Schiphol toch dit poedertje in een andere tint dan mijn gebruikelijke NW20. De MUA had me namelijk verteld dat een poeder met een gelere ondertoon op mijn beige-rosy huid voor meer balans zou zorgen. En nadat hij het poeder toen aanbracht, zag ik inderdaad verschil! Normaliter kwastte ik altijd af met een (drugstore) rosy poeder, waardoor mijn huid altijd een raar tintje kreeg. Studio Fix in NC30 brought the balance back! Ik ben enthousiast over deze matterende poeder. Getting curious? Lees snel verder!
 
 photo DSCN0318-001.jpg
 
 photo DSCN0329.jpg
 
 photo DSCN0323-001.jpg
 
 photo DSCN0322-001.jpg
 
 photo DSCN0326.jpg
 
 photo Nieuwemap1.jpg
 
Zoals ik al schreef, kocht in deze poeder op Schiphol waar sinds een tijdje een (kleine) MAC Pop-up store zit, in vertrekhal 2. Ik testte het poeder uit vlak voor ik voet op Afrikaanse bodem zette, in het vliegtuig dus! Ik hoopte heel hard dat de poeder een verstopt vakje had, waar een sponsje of een klein kwastje in zat. EN JAWEL! Dat is dan ook direct de enige keer dat ik het sponsje gebruikt heb, maar inderdaad. De poeder-pann kun je optillen en dan komt er een zacht latex-achtig sponsje tevoorschijn.
Eerlijk gezegd kwam ik er pas kortgeleden achter dat deze poeder meer is dan een poeder. Het zou namelijk een foundation en een poeder in één zijn (...). Opzich verklaard dat wel de volle, fluwelen structuur van het product, maar echt als een foundation zou ik hem nooit gebruiken. Het maakt de Studio Fix wel tot een handig on-the-go product!
 
Wat zegt MAC over de Studio Fix Powder Plus Foundation?
'A one-step powder and foundation that provides a smooth, flawless, all-matte, full-coverage finish. Long-wearing, velvety texture allows skin to breathe.'
 
Wat neerkomt op dat het inderdaad een 2-in-1 product is, die zorgt voor een gladde, egale, geheel gematteerde en volledig dekkende finish die lang op zijn plek blijft zitten. De fluweelachtige structuur zorgt ervoor dat je huid nog steeds kan ademen.
Ik denk inderdaad dat wanneer je de poeder altijd met een sponsje aanbrengt, je een dekkender effect krijgt als wanneer je je foundation (je losse foundation, zeg maar ;)), er luchtig mee afpoedert.

Ik vind het maar raar, ik heb bij de counter destijds gevraagd om een matterende poeder om mijn foundation mee af te poederen, en kreeg toen dit 2-in-1 product... Haha! Verklaard misschien wel waarom ik zo blij ben met deze ultra-matterende en stay-on poeder, want hij doet wat hij moet doen.
Op naar de swatches! :)
 
 photo DSCN0336.jpg
 
 photo DSCN0339.jpg
 
Zoals je ziet is de poeder inderdaad mooi dekkend en velvety zacht. Hij brengt gemakkelijk aan en zorgt ervoor dat mijn foundation er aan het einde van de dag nog perfect op zit. De poeder zorgt verder voor een prachtige (niet te) matte finish (glansjes breng ik wel strategisch aan met behulp van een highlighter, haha!). Enige nadeel is dat de poeder wel wat 'vol' aanvoelt op je huid. Een spritz'je FIX+ spray (of fixerende spray van een ander merk) zorgt ervoor dat dat gevoel snel verdwijnt.

Even een foto met foundation (die ook al matterend is, namelijk de MAC Studio Fix Fluid in NW20) en een foto met foundation + de Studio Fix poeder:
 
 photo Nieuwemap2.jpg
 
Goed, het matterende effect zie je een béétje (jukbeenderen en boven mijn wenkbrauwen), maar wat meer in het oog springt, vind ik, is de balans in de kleur zonder en met de poeder over de NW20 foundation heen. Zien jullie het? Verder heb ik inderdaad geen make-up op, zodat jullie het egaliserende effect beter kunnen zien. Met deze basis ben ik klaar voor de hele dag (...en voor de rest van mijn make-up ;)! :)
 
De MAC Studio Fix Powder Plus Foundation kost €30,00 voor 15gram 'poeder'. Believe me, dat is best veel. Hier doe je wel eventjes mee. :)
 
Welke poeder-eigenschappen (dekkend, matterend, luchtig etc.) vind jij belangrijk? Welke poeder gebruik jij?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Diet, workout and other situations can help individuals manage multiple sclerosis symptoms.

All these bronze pair at Mossimo are alone $12.99. Smooth rough terminates and remove dead skin cells cells.

Tory Burch--The designer took a neutral route with an natural color palette to find spring.
http://compassspace.com/profile/ErinManso

Unknown zei

Your believability are complete authentic and admiration touching. I admission to try to accrue these believability in my mind.

Travesti

BeautyLife zei

Zier er goed en mooi uit! :-)

Anoniem zei

Hurrah! Finally I got a blog from where I know how to in fact obtain valuable data concerning my
study and knowledge.

My web blog - website, ,

Ashely zei

balen dat ik deze blog nu pas ontdek.

Anoniem zei

smokeless cigarettes, buy electronic cigarette, electronic cigarette, electronic cigarette, e cig forum, e cigarette