vrijdag 13 augustus 2010

Round-up; Catrice Caramé 'Smokey Eyes Kit' & 'Oriental Orange' nagellak

Photobucket

De round-up van de Catrice Caramé collectie! Vandaag de laatste twee items, de 'Oriental Orange' nagellak en de 'Smokey Eyes Kit' uit de Catrice Caramé LE-lijn.
Zoals ik al eerder schreef is deze lijn niet overal 'al lang' uit. Ik heb hier in het centrum pas gecheckt en de Trekpleister verkoopt de lijn sinds 2 weken. De Kruidvat heeft de lijn nog steeds niet (...) in de schappen liggen.
Vandaar vandaag nog even een laatste artikel over de Caramé LE lijn van Catrice (De foto's had ik al eerder gemaakt, sorry voor de wat donkere kwaliteit!).

Photobucket

De "Smokey Eyes Kit" is het pareltje van deze orientaalse lijn. Een mooi glimmend bronzen kartonnetje met vier prachtige, matte en shimmery kleurtjes (aardetinten), oogschaduw voor een perfecte smokey eye!
Voor ik mijn blog begon, kocht ik deze set bij een filiaal van het Kruidvat in een andere plek dan mijn woonplaats. Vandaar dat de oogschaduw kit ook al gebruikt is voor ik hem gefotografeerd heb.
Ik ben zo blij met dit paletje! Ideaal; Vier goed te combineren kleurtjes in één palette! Er zit ook een dubbelzijdige (spons- & kwast-) applicator bij, maar ik gebruik liever mijn eigen kwasten.

Swatches:
Photobucket
In natuurlijk, redelijk donker, licht.

Photobucket
In natuurlijk licht.

Prima pigmentatie dus! De kleurtjes zijn heel buildable; je kunt de kleurdiepte zelf opbouwen! De swatches zijn gemaakt op mijn droge hand, zonder basis. Nat en met een goede basis is de kleur mogelijk al wat dieper. Verder zijn de swatches slechs één veegje van elke kleur. Maar het licht doet de oogschaduw niet echt eer aan. Heel fijn paletje! Helemaal voor de prijs, €3,49! Dat is hij zeker waard. Hij blend goed, brengt poederzacht aan en het is fijn om vier kleurtjes bij elkaar te hebben die goed te combineren zijn. Wat geen must is, natuurlijk. De nummertjes die in het poeder gepressed zijn

Photobucket

De nagellak in 'Oriental Orange'
Photobucket

De 'Oriental Orange' nagellak vind ik bedroevend slecht... Het leek zo'n fijne off-rood/oranje met een fijne jelly-basis. Na 3 laagjes dekte de lag nog steeds niet goed en na één dag was de lak al flink gechipt (ook met topcoat). Hij bracht wel heel fijn op met het vernieuwde (bredere) kwastje.
Deze heb ik maar niet op de foto gezet... Swatches kun je wel vinden via google.nl, natuurlijk. Even het merk en de naam invullen en googlen maar! De nagellak kost €2,49 en is LE.

Nog even een soft neutral ooglook, gemaakt met de 'Smokey Eyes Kit':

Photobucket

Photobucket

Hebben jullie al items uit deze LE-lijn van Catrice?

Geen opmerkingen: