woensdag 22 september 2010

Essence '43 Kiss You' lipstick

Photobucket

Note; Fabulously Beautiful heeft met deze post de 100e post bereikt! Hurray! :D

Essence heeft nieuwe kleurtjes lipstick uitgebracht in de vernieuwde vaste collectie. Eén daarvan is de kleur die ik jullie vandaag laat zien '43 Kiss You'.
Een barbieroze lipstick in een nog zoetere roze huls (de kleur van de huls staat gelijk aan de kleur van de kleur lipstick ín de huls.). Dat is dan ook direct een puntje van kritiek; De lipstick ziet eruit alsof hij rechtstreeks uit een kinder make-up kitje komt. Erg goedkoop en plastic, en dat is jammer.
Daarnaast ruikt de lipstick voor 90% naar Labello! Heel bizar.
Ik was erg benieuwd naar de pigmentatie van deze lipstick. Ik heb verder geen ervaring met de lipsticks van Essence, maar onder het mom; 'eens moet de eerste keer zijn', heb ik het erop gewaagd. Helemaal na het zien van swatches van deze kleur op de blog van Myrna.

Photobucket
Photobucket

Photobucket

Photobucket
Mijn lippen zonder iets erop

Photobucket
Mijn lippen gestift met '43 Kiss You' lipstick van Essence

Tsja... Wat moet je ervan zeggen? Zoals je ziet zijn mijn lippen zelf niet erg gepigmenteerd. De lipstick is erg sheer qua kleur, wat er voor zorgt dat je lippen niet de écht kleur krijgen die je in de huls ziet (En dan ben ik flink over mijn lippen heen gegaan met de stift).
Hij bevat ook vrij veel shimmer, daar moet je van houden. Ik vind de lipstick er op mijn lippen meer uitzien als een lipbalsem (misschien mede door de balsemtextuur en Labello-geur). Je ziet hem wel, maar minder dan ik had gehoopt.
Dus als je houdt van een goedkope lipstick, die je lippen een 'my lips, but a little better' geeft, in een sheer roze kleur? Ga voor deze '43 Kiss You' lipstick! Opzich een prima product voor de prijs die je ervoor betaald, maar absoluut geen rebuy voor mij, helaas....

Deze lipsticks van Essence uit de vernieuwde collectie kosten €1,99 per stuk. Essence is te koop bij de grotere Kruidvat filialen.

4 opmerkingen:

Unknown zei

mijn lippen zijn best goed gepigmenteerd, 't zouden dus gewoon wat glittertjes zijn bij me. helaas.

Jorna zei

Je zou het eigenlijk gewoon moeten proberen, of er een likje Lip Erase van MAC of concealer onder doen. Dat ga ik nog eens proberen, misschien valt 'ie dan meer op.
Was ook wel teleurgesteld. :(
Wel fijn voor meiden die van onopvallende lipsticks houden i.v.m. school bijvoorbeeld.

Anoniem zei

Wat een schattige verpakking. Maar de everpakking zegt niks. Je ziet inderdaad niet veel verschil. Jammer. Liefs, xxx

Jorna zei

Ja, inderdaad jammer. :( Op zoek naar een andere cheapy bleekroze. ;)