maandag 13 september 2010

My Favourites in Concealing

Photobucket

Ik heb, met mijn niet altijd even gave huidje, al heel wat concealers gebruikt. Ik denk dat mijn camouflagestift (zoals dat toen nog genoemd werd, haha) één van de eerste producten was waar ik niet meer zonder kon.
Ook nu nog vind ik een goede concealer heel belangrijk. Hij frist je gezicht op, verdoezelt wat je wilt verdoezelen en laat je er 10x wakkerder uitzien, zelfs na een nacht doorhalen (al heb je dan misschien wat extra product nodig... Hehe.) It's like magic in a jar (of tube, natuurlijk!).

Photobucket

Na gespeeld te hebben met het Allround Concealer palette van Catrice (tip!) was ik eruit; Ik wilde een concealer in een potje! Ik kocht in Londen bij MAC de 'Studio Sculpt' concealer in NW20 en die gebruik ik nu al bijna een jaar met veel plezier.
Ik gebruikte een poosje de Rimmel London 'Recover' concealer onder mijn ogen (de MAC concealer is daar te dik en te stroef voor), maar na twee flesjes wilde ik wel iets anders.
Ik koos toen voor de Bourjois 'Healthy Mix' concealer in '52 Éclat Medium', de middelste van de drie beschikbare kleuren van deze concealer. Dat vind ik dan ook echt het enige een nadeel; De kleuren zijn alle drie vrij licht. Ik koos voor de middelste, omdat het toch nog geblend zou worden met mijn foundation.
Na twee weken Afrika lijk ik echter een beetje op Gerard Joling wanneer ik deze concealer gebruik. Toch gebruik ik hem nog elke dag. Ik doe er alleen nu een vleugje bronzer overheen, haha!

Photobucket

Beide concealers zijn erg verschillend; De één is vloeibaar de andere solid, de één dekt goed en de ander dekt matig maar genoeg, de één ruikt heerlijk naar fruit en de ander heeft geen geur. De één heeft een hygiënische verpakking en in de andere wroet je met je vingers (of een kwastje).
Ook niet vreemd dat beide concealers voor andere doeleinden worden gebruikt, in elk geval door mij. De MAC concealer gebruik ik voor het betere 'weg tover'-werk en de Bourjois concealer helpt me mijn donkere kringen onder controle te krijgen voor een frisse blik.

De Bourjois 'Healthy Mix' concealer bevat framboos, meloen en abrikoos die voor een fruitkuurtje zorgen aan je huid. Voor hoe ver dit echt werkt, weet ik niet. Als ik echt een effectief product zou willen wat de tere huid van mijn ogen zou verzorgen, zou ik dit niet zoeken in een concealer, maar in een oogcrème (ik heb één van Biodermal en that one does the trick for me.). Maar hij ruuuuikt zo lekker!
De concealer komt in een tubetje van 10ml. Dat lijkt weinig maar je kunt lang met het tubetje doen. De concealer is erg vloeibaar en voelt fijn aan op je huid; zacht en hydraterend. Je knijpt wel snel te veel uit de tube, maar als je er wat handigheid in krijgt, valt dit erg mee. Als je teveel concealer aanbrengt zie je dit snel terug in de lijntjes van je ogen. Ook met oogcrème eronder! Handle with care, dus! Je hebt maar een beetje nodig. Het mondje van de tube wordt wel snel wat viezig en daardoor ook het schroefdraad van de tube en in het schroefdraad in de dop. Al met al wegen de nadelen niet op tegen de voordelen!
De Bourjois 'Healthy Mix' concealer is te koop bij de grotere drogisterijen, Ici Paris en Douglas en kost €10,30.

Photobucket

De MAC 'Studio Sculpt' concealer komt in een glazen potje met een matzwarte draaidop. Het schijnt hetzelfde potje te zijn als de Paint Pots van MAC met een inhoud van 5,5 gram. Door het potje is hij minder hygiënisch dan Bourjois concealer. Je kunt deze concealer aanbrengen met een kwastje, maar voor mij werkt het niet. Ik ben de enige die de concealer gebruikt (als in; No-Go voor vriendinnen die wat make-upjes willen gebruiken) en gebruik hem alleen met schone vingers. Daardoor vind ik het hygiëne probleem al wat minder.
Deze concealer gebruik ik liever niet onder mijn ogen omdat hij wat stroef uitsmeert op de tere huid onder je ogen. Hij dekt erg goed en dat is perfect voor plekjes die je wilt verdoezelen.
Hij kán wel onder je ogen. Op de swatch foto's heb ik het wel gedaan zodat je het effect van de SS concealer goed kunt zien.
De MAC 'Studio Sculpt' concealer kost €16,00 en is te koop bij MAC counters en stores. Laat je voor de kleur wel adviseren door de MUA. Dat voorkomt dat je thuiskomt met de verkeerde tint.

Photobucket
Links Bourjois, rechts MAC

Photobucket
Beide concealers geblend

Grappig om te zien dat de kleuren bijna hetzelfde zijn, he? Vaak verschilt dit erg per product en per merk wat goed bij je huid past. Het valt me bij het zien van de foto's ook pas op, haha!
Op naar de 'heavy action'? There we go!

Photobucket
Zonder concealer.

Photobucket


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Zoals je ziet zijn ze best aan elkaar gewaagd, en dat geeft dat ook direct weer waarom dit mijn favoriete concealers zijn! De MAC concealer zou ik sowieso opnieuw kopen. De Bourjois concealer in principe ook wel, tenzij er op het moment dat ik een nieuwe 'wal concealer' nodig heb, iets nieuws op de markt is wat mij interessant lijkt.
En nu ga ik mijn wenkbrauwen maar eens epileren...

Wat is jouw favoriete concealer?
Gebruik je ook een andere concealer onder je ogen dan voor plekjes?

2 opmerkingen:

xibalba zei

Die van Bourjois is ook mijn favo :)

Jorna zei

Is een fijn spulletje. :) Met dank aan de tips op het MissLipgloss-forum, haha!