donderdag 30 september 2010

Review; The Beauty Bakery 'Home Scents'

Photobucket

Vandaag de tweede review van mijn bestelling bij The Beauty Bakery. Nadat ik de 'Scenting Crystals' van TBB getest had, was het de beurt aan de 'Home Scents'! Sojablokjes met een lekker geurtje erin; Pop it in your burner and enjoy!
Vielen de 'Home Scents' net zo tegen als de 'Scenting Crystals' van TBB? Lees gauw verder!

Photobucket
Photobucket
De 'Home Scents' komen, net als de 'Scenting Crystals', in handig afsluitbare cupjes. De cupjes van de crystals en deze sojablokjes hebben hetzelfde formaat.
Ik bestelde negen 'Home Scents'. Elk blokje weeg 25 gram, en kun je gemakkelijk per kwart blokje opbranden. Zo kun je extra lang genieten van de fijne geurtjes doordat je vaak kunt afwisselen.

Photobucket

Apple Pie: Ruikt naar zoete appels met een flinke scheut kaneel, volle slagroom en een handjevol rozijnen. Een heerlijke, huiselijke geur die je huisje een vertrouwde, warme geur geeft. Mijn mama zei direct; 'Dat moet je gaan branden als je je huis wilt gaan verkopen.' Juist doordat de geur van vers gebakken appeltaart zo huiselijk ruikt!

Breath Calm & Relax; Een zachte, frisse geur, die naar kokosnoten met een vleugje lavendel ruikt. Een lichte twist naar wuivende palmen, kabbelend water en zacht zand. This really does work relaxing! Wat een fijne zen-achtige geur!

Chanel No 5 dupe; Ohhh YEAH baby! Mijn huis, gehuld in een wolk Chanel No 5, voelt aan als pure luxe en verwennerij! Heel fijn! Dit blokje is zwaar geparfumeerd met de dupe geur van No 5 en III like it! Gewoon precies No5, in een wierrookblokje! Geniaal bedacht!

Flowerbomb dupe: V&R's 'Flowerbomb' is mijn favoriete parfum. Zo heerlijk zoet, suikerspinachtig met een dot frisse bloemen erin. En óf het een dupe is! Hij ruikt praktisch HETZELFDE als mijn V&R parfum! Ik ben zooo blij dat ik mijn huisje nu ook zo'n fijne geur kan geven! Echt een musthave!

Frosted Cupcake: Zoete geurtjes vind ik áltijd fijn in huis. Ze geven je huis warmte en sfeer. Je zou je tanden bíjna in zo'n blokje zetten! Toch maar niet doen, en fijn in je brandertje. Deze geur is perfect als je houdt van suiker, zoetigheid en romige toppings van cupcakes (buttercream!!).

Honey, I Washed The Kids! dupe; LUSH & HIWTK-fans opgelet! Met een blokje échte HIWK zeep in de badkamer, heb ik ze kunnen vergelijken en... They're pretty equal! Met tonen van honing, fudge en karamel, kan deze niet meer stuk! Hij is subtiel zoet, not to much en geeft een zachte geur aan je kamer.

Pink Frosting; Hij heeft íets weg van 'Frosted Cupcake', maar dan anders. Deze ruikt naar buttercream, zoete vanille en pink sugar. Een warme, volle geur die je huisje in één klap een warme sfeer geeft. Ik vind deze geur zelf lekkerder dan 'Frosted Cupcake'.

Pink Sugar; Nu ik dit schrijf, zit ik in de wolkjes 'Pink Sugar' die mijn geurbrandertje uitstoot. In eerste instantie dacht ik; "Oh... NEE!". Deze geur is zo zoet dat hij bijna tegen zuur aanhangt. Er zit een aparte 'bijgeur' aan, dezelfde bijgeur die ik zo vervelend vind bij de Pinky Vanilla lipsmacker (daar ruikt ie PRECIES naar!). Ik word er misselijk van en vind het helemaal niks! Tot de eerste 5 minuten voorbij zijn, en de geur warm en zoet wordt, en de zurige 'bijgeur' verdwenen is. Voor mij een kwestie van; 'Even doorbijten en dan genieten'. Be warned. ;)

The Baby's Room; Is een cleane, zachte geur, waarvan ik had verwacht dattie meer naar Zwitsal zou ruiken. He doesn't! Maar hij ruikt wel heerlijk! Echt met baby's associeer ik hem niet, maar als je een geurtje in je huis wilt die zacht, huiselijk en clean is? Go for this one!

Photobucket
Een kwart 'Pink Sugar' uit het cupje gesneden en in de geurbrander gedaan.

En, hoe werkt het nou? Je snijdt een kwart (dat doe ik altijd) af van het blokje die je wilt, doet dit in de geurbrander, steekt een waxinelichtje aan, popt die onderin de brander en; Let it melt!

De 'Home Scents' zijn vrij zacht van textuur en smelten na een klein poosje op de brander te liggen. Dan beginnen ze te ruiken. Als je het kaarsje later uitblaast, stollen de restjes op in het brandertje. Deze kun je dan vaak weggooien, omdat de geur eruit getrokken is, en je, wanneer je 'm wel weer zou aansteken, alleen maar de geur van vettige wax ruikt (like; ieeewl!).
Ik por er dan altijd een beetje in met een broodmes (aan de zijkant van het blokje) boven de prullenbak(!), zodat ik het blokje er uitkan schrapen. Keukenpapiertje door het houdertje heen en hij is weer klaar voor gebruik!

Photobucket
De Soy Scent smelt

Photobucket
Op den duur is hij 100% vloeibaar en begint hij 'te kwalmen'. Daar komt de geur vandaan (de kwalm). En Bentley loooves Pink Sugar (...kuch)!

En, is het wat?
JA! I absolutley love them!! Ze blijven veel langer ruiken dan de 'Scenting Crystals' en er zijn veel verschillende 'Home Scent' geurtjes waar je uit kunt kiezen. En als je, van je eigen Soy Scents, gewoon steeds een kwart gebruikt, dan kun je lang vooruit!

Favorieten?
Apple Pie, Breath Calm & Relax, Chanel No5 dupe, Flowerbomb dupe en Pink Frosting.

Skippen?
Pink Sugar (tenzij je 't geurtje kent en er van houdt), Frosted cupcake (weinig bijzonder en pink frosting is lekkerder!).

De 'Home Scents' kun je online kopen bij The Beauty Bakery, ze kosten €1,50 per stuk (voor een cupje van 25 gram) en dat zijn ze meer dan waard!

1 opmerking:

Tieske zei

Wat een leuk artikel, ze zijn inderdaad heel lekker!