maandag 11 oktober 2010

Essence & BeYu Mono oogschaduw

Photobucket
Al een poosje heb ik deze twee mono oogschaduws in huis. Ook de foto's had ik al een tijdje klaar. Vandaag de dag om ze dan ein-de-lijk te posten. Ik ben op het moment bij mijn ouders, waar mijn andere foto's voor de artikelen niet op de computer staan. Mijn kat is ziekig, dus die heb ik hierheen verhuisd tot vanmiddag, omdat de dierenarts hier om de hoek zit.
Vandaar even geen artikel over de nieuwste producten binnen mijn stash, sorry!

Deze twee oogschaduws zijn allebei vrij budget; Een mono van Essence heb je voor even meer dan een euro en mono's van BeYu zijn te koop bij de Douglas voor een dikke 5 euro. De één is dus een tikje minder budget dan de ander, haha. Ik kocht ze bíjna gelijktijdig en kwam er toen achter dat de kleurtjes wel een béétje van elkaar weg hebben. Dit is het eerste product van BeYu wat ik ooit kocht.

Photobucket
Essence '06 Metropolitan'

Photobucket
BeYu '132'

Vinden jullie het ook zo fijn als een oogschaduw een naam heeft in plaats van een nummer? Haha! Het onthoudt wat makkelijker ofzo.
'Metropolitan' van Essence is een warme bruin met een lichte, rode ondertoon erin. De mooie print in het poeder maakt het wat mij betreft een mooie oogschaduw om te zien.
De BeYu '132' oogschaduw is meer een taupe kleur (gorgeous!). Een mooie tint die kleur afgeeft en een mooie glans. De Essence oogschaduw bevat shimmers, de BeYu oogschaduw ís shimmery.

Beide oogschaduws zitten in een doorzichtig, plastic doosje, die beiden afgewerkt zijn met zilveren letters. De pann van de Essence oogschaduw is groter dan die van BeYu, maar opzich maakt dat niet zoveel uit. Uiteindelijk gaat het mij om de kleur.

Photobucket
Eén veeg per e/s, zonder basis. Links BeYu - Recht Essence

Beide mono's zijn goed gepigmenteerd. Ik ben vooral weg van de shimmery taupe van BeYu! De Essence basis is mij een tikje te rood. Maar ik denk wel dat dit een mooie kleur is voor in je crease. Ik maakte al een 'full eye' met 'Metropolitan', maar dat was geen succes. Ik kreeg er een fletse uitkijk van...
Maar bij het schap van BeYu ga ik zeker nog eens kijken naar mooie mono's. Dit product heeft me in elk geval verrast en een goede eerste indruk gegeven van het merk!

Heb jij ervaring met de e/s van BeYu of Essence? Favoriete kleurtjes? Share!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind essence toch iets mooier dan BeYu. De pigmentatie is iets sterker. Liefs, xxx

Jorna zei

De kleur van Essence is donkerder en met hier en daar een glitter, daardoor lijkt dat zo. ;)