vrijdag 19 november 2010

Review; Rituals 'Hammam Hot Scrub'

Photobucket

Een heerlijk product van Rituals waar ik al een tijd op zat te azen; de Hot Scrub uit de Hammam-lijn! Tijdens de National Glamour Day kocht ik een pot met 20% korting. Eindelijk het fijne Hammam gebeuren in mijn eigen douche!
Toen ik 7 jaar geleden op vakantie was in Marokko ben ik naar een echte Marokkaanse Hammam geweest, heerlijk vond ik het! Dit product, of beter gezegd, iets soort gelijks als dit, kwam ik daar niet tegen. Dat houdt alleen niet in dat ik dit product minder fijn vind dan wat er in de Hammam in Marokko gebruikt werd.
Integendeel! Vandaag lees je de review van dit product wat sindskort tot mijn favoriete verzorgingsproducten hoort.

Photobucket

De scrub komt in een grote pot die er typisch 'Rituals' uitziet. De pot bevat 250 gram product. Wanneer je de pot open draait zie je...

Photobucket

Photobucket
Voor gebruik (nieuw)

Photobucket

Photobucket
Close-up

Photobucket
Na mengen en twee keer gebruik

...Dát ja! Een gifgroene smurrie met een olielaagje die je aanstaart. Heftig of heftig? Ik vond van wel!
Wanneer je de olie een beetje meer 'mengt' (even met een mes doen) met het zeezout, wordt de kleur ook iets meer geabsorbeerd. Minder gifgroen it is!
En wanneer je het mengt wordt de srub ook makkelijker hanteerbaar. Je kunt makkelijk beetjes scrub pakken.

Wat beloofd het?
De scrub zou vermoeidheid verminderen, je humeur oppeppen en je een warm gevoel geven. Verder moet de combinatie van voedende oliën en puur zeezout je huidje ultrrra zacht te maken!

Waar ruikt het naar?
Er zit gember en eucalyptus in deze scrub, wat zorgt voor een fijne, zinderende, geursensatie. Eucalyptus voert de boventoon, dus deze scrub is ideaal te gebruiken wanneer je zwaar verkouden bent (ik heb het getest!); Je neus zal weer 'ontstopt' zijn! ;)
Ook fijn; je hele badkamer ruikt na het douchen nog zaaaalig naar wellnessresort!

Hoe gebruik je het?
Je kunt de scrub (die vrij grof en olieachtig is) rechtstreeks op je natte huid inmasseren, of de scrub gebruiken met een scrubhandschoen. Op deze manier werkt de scrub handiger. Die tip kreeg ik toen ik de pot mee naar huis wilde nemen, haha.
Ik gebruik hetzelf natuurlijk ook onder de douche, maar ik kreeg er nog een fijne tip bij van mama-lief (die ook een pot en een handschoen mee nam); Je na het inweken onder de douche insmeren met baby olie (gewoon een cheapy (huis-)merk. Ik gebruik de babyolie van de Kruidvat), even laten intrekken en dan de handschoen nat maken, daar scrub op aanbrengen en de baby olie vervolgens weg scrubben. Door de olie scrub je 'liever' en wordt je huid nóg zachter!

Photobucket
Geblend
Wordt je er écht warm van?
Thanks to the ginger; dat doet het absoluut! Deze scrub geeft een tintelende sensatie aan je huid om het vervolgens te laten 'gloeien'. Ik heb de scrub al eens gebruikt toen ik het ijskoud had, niet meer warm werd en vervolgens dus maar weer onder de douche sprong. Vervolgens lekker gescrubt met deze Hot Hammam en; It worked!! Zo lekker!

Maakt het zijn beloftes waar?
Absoluut, wat een ontzettend fijn product is dit! Helemaal nu we richting de winter gaan, met veel verkoudheden en koude lijven, is dit onmisbaar item in je badkamer. Je huidje wordt superzacht, helemaal in combi met de babyolie-tip die ik van mijn moeder kreeg. Zeker eens proberen, dames!

Need to run to Rituals, als...
...Je van een iets grovere scrub houdt;
...Je niet vies bent van een sterke eucalyptus-geur;
...Je van een verwarmend effect hout;
...Je ervan houdt dat je badkamer uren later nog naar eucalyptus ruikt;
...Je een beetje meer wilt uitgeven aan een (hele fijne!) body scrub;
...Je een silky smooth huidje wilt;
...Je wel een oppepper kunt gebruiken voor je humeur en slaperigheid, onder de douche;

Never mind, als...
...Je niet van sterke geuren houdt;
...Je niet houdt van een scrub in een pot;
...Je geen bodyscrub gebruikt;
...Je liever fijne scrubs gebruikt voor je lichaam;
...Je een scrub zoekt die ook voor je gezicht te gebruiken is (wouldn't try!)

Voor mij één van mijn nieuwe favorieten dus, de Hammam Hot Scrub uit de Hammam-lijn van Rituals! Gelukkig kun je met zo'n pot best een poos vooruit, dus hoef ik nog geen tripje Groningen te boeken om een nieuwe te kopen, haha.

De Hammam Hot Scrub kost €14,90 voor een pot van 250 gram. Rituals is te koop in de Online Rituals Store, in de filialen van Rituals, en bij de Rituals counters in o.a. de V&D.

Zou deze scrub iets voor jou zijn?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahaha, niet voor je gezicht gebruiken:P Hihi. Maar het klinkt als een super scrub. Die substancie ziet er goed uit ondanks dat die groen is. Ik vind het wel wat hebben. Misschien dat ik deze aanschaf als mij oude op is. Tijd voor wat nieuws. Liefs, xxx

Jorna zei

Hij is echt fijn! Voor het gezicht is hij te grof en te sterk ruikend, lijkt me. :P Zou het niet proberen in elk geval! Haha.