maandag 20 december 2010

Schwarzkopf 'Blond Me' Shampoo & Conditioner

Photobucket

Sinds ik blonde lokken heb, ben ik me er heel erg van bewust dat deze goed onderhouden moeten worden. Je krijgt al snel een dorre, gele bos manen bij een geblondeerde coupe.
Ik begon 3 maanden geleden met het gebruik van zilvershampoo, een shampoo die blauwig van kleur is en een glanzende én anti-geel effect heeft.
Ik gebruikte een tijde de zilvershampoo van Guhl, één van de enige soorten die gewoon in de drogist te verkrijgen is (of je moet van een zilvershampoo houden wat naar mannenparfum ruikt = Kruidvat huismerk).
Ik kon helaas niet zeggen dat het nou écht effect had. Mijn manen werden steeds donkerder (eigenlijk geler en geler), terwijl ik een meer licht blonde coupe prefereerde.

Toen ik de afgelopen keer bij de kapper was voor een uitgroei-bijwerk-beurt, kocht ik daar een zilvershampoo en conditioner, speciaal voor icy, lichtblonde haren.
De producten komen uit de 'Blond Me'-lijn van Schwarzkopf Professional. Deze komt in een icy-variant (die ik heb) en in een variant voor goudblonde manen.

Photobucket
Links de conditioner, rechts de shampoo

De geur is like heaven! Wat heerlijk ruikt een kappersshampoo toch! Een zoete, frisse geur met een bijna mysterieuze ondertoon. I love it!
Ik viel vervolgens bijna flauw toen ik de shampoo zag. EYECANDYYY! De kleur is dieppaars/blauw met shimmers (= pareldeeltjes)!

Photobucket
Druk-dop. Super easy!

Photobucket
Met flits, de shampoo

Photobucket
Drupjes product: links conditioner en rechts de shampoo

Een pretje om op je hoofd te smeren, deze mooie shampoo! Maar wat beloven de shampoo en de conditioner nou helemaal?

De Blond Me Brilliance Cool-Ice shampoo:
"Schwarzkopf Blond Me Brilliance Shampoo Cool-Ice is voor blond gekleurd of geblondeerd haar met een koele tint.
Zorgt voor kleurbehoud, glans en een koele as-tint."

De Blond Me Brilliance conditioner:
Schwarzkopf Blond Me Brilliance Conditioner is geschikt voor geblondeerd of blond gekleurd haar.
Geeft uw blonde haren goede verzorging voor een mooi kleurbehoud met deze Schwarzkopf Blond Me Conditioner. Deze conditioner is speciaal voor blond gekleurd of geblondeerd haar. Het zorgt voor een goede vochtbalans van het haar en voor kleurbehoud.


Dat klinkt lekker, toch? Blonde lokken hebben nou eenmaal meer verzorging nodig dan bijvoorbeeld bruine lokken. Blond haar droogt snel uit, verliest snel zijn glans en wordt snel geel.
Vandaar dat ik het wel een investering waard vond. Het kost namelijk al veel geld én tijd (bijna een jaar) om je haar van donkerbruin tot lichtblond (that'll be me!) te verven. Waarom zou je het vervolgens niet fijn verzorgen om langer van je lokken te genieten?

Mijn bevindingen:
Ik kan gewoon kort zijn over de werking van de shampoo en de conditioner (die ik altijd combineer wanneer ik mijn haar was). IK BEN FAN! Het maakt mijn haar zacht, glanzend, blijvend licht blond met een icy look i.p.v. een zonnige, pluisloos en heerlijk geurend.
Ik weet 100% zeker dat, wanneer ik deze flessen leeg heb (en je hebt per keer maar een beetje shampoo en conditioner nodig) er nieuwe in huis gehaald worden! Ik zie duidelijk verschil tussen deze en de Guhl zilvershampoo, die volgens de kapper ook niet geconcentreerd genoeg is.
Aan te raden is het om elke zilvershampoo in je haar te laten opschuimen en vervolgens even een minuutje of 2 te laten inwerken. Hetzelfde geldt voor een betere werkzaamheid van de conditioner.
Verder vertelde de kapper dat je een zilvershampoo zo'n 2/3x per week moet gebruiken om je kleur te onderhouden. als je je haar vaker wast, kun je kiezen voor een 'normale' shampoo, gebasseerd op je haartype.

De producten uit de Schwarzkopf Professional 'Blond Me' lijn zijn verkrijgbaar bij de kapper, maar ook online in de Haarshop.
Online zijn de producten ietsje voordeliger dan bij de kapper.
Voor de Blond Me Brilliance Cool-Ice shampoo (250 ml) betaal je zo'n €13,80 en voor de Blond Me Brilliance conditioner (200 ml) zo'n €14,50 bij de salons.

Gebruik jij (als blondine) altijd een zilvershampoo?

4 opmerkingen:

Mitchin zei

Gefeliciteerd met het vinden van perfect product! =)) Klinkt mooi

Jorna zei

Nou, zo zou je het kunnen omschrijven ja! Haha. Thanks. ;)

Anoniem zei

Ik gebruikte het een half jaartje geleden. Nu niet meer. Woensdag word mijn haar geverft. De kapster kiest een kleur voor mij. En ik mag niet weten wat. Dus ik ben zo benieuwd wat het word. Hopelijk is het niet te donker.
Liefs, xxx

Jorna zei

Gelukkig is het jouw hoofd en heb je zelf inspraak. Lijkt me? :)
Wel heel spannend! :)