dinsdag 3 mei 2011

Schoon water hier, schoon water in Gambia met Sanex Zero%

Photobucket

Net las ik op MissLipgloss.nl iets heel ergs goeds; Sanex Zero% heeft op dit moment een actie voor schoon drinkwater in Gambia, het land waar mijn man vandaan komt, waar ik zelf meerdere keren per jaar met veel liefde heen ga (ik ben net twee weken terug!) én waar ik toevallig met Sanex onder de douche stond!
Schoon (drink)water is in gambia niet zo vanzelfsprekend als dat het voor ons, hier in het Westen, is. De putten waar mensen het water uithalen (met touwen en emmers) raken snel bevuild en ze zijn niet veilig. Per jaar gaan er best wat kinderen dood doordat ze in zo'n put vallen.
In het droogteseizoen zit er praktisch geen water in de put, en raakt het water wat er nog wel in zit bevuild door het zand en stof wat er door de dorpen waait. Een goede zaak dus dat Sanex daar een stokje voor wil steken. En jij kunt helpen!

Wanneer je een fles Sanex Zero% koopt, help je 1 persoon in Gambia een maand lang (!!) aan schoon drinkwater! Een fles Sanex Zero% kost maar €2,99 en zorgt dus voor een maand lang voorziening in schoon water. Een schijntje toch? Je kunt iemand ook een maand lang aan schoon drinkwater helpen door fan van hun Facebook-pagina te worden (dat kan via deze actiesite). Zeker doen!

Geen opmerkingen: