woensdag 4 mei 2011

Clarins UV Plus SPF40 Day Screen High Protection

Photobucket

Je hebt hem al voorbij zien komen in het artikel waarin ik mijn favoriete producten van April noem, de UV Plus SPF40 Day Screen High Protection (...een hele mond vol!) van Clarins.
Een gezichtsproduct met een hoge SPF mag eigenlijk niet in je stash ontbreken, niet in de zomer, maar ook niet in de winter. SPF is een zonnefactor die je huid beschermt tegen de schadelijke UVA en UVB stralen die van dat lekkere zonnetje afkomen. Die schadelijke stralen die voor een rood verbrande huid, rimpels en in, het ergste geval, voor huidkanker zorgen. Not good! Daarom is smeren super belangrijk!
Ik was op zoek naar een basis voor óver mijn dagverzorging en ónder mijn foundation. Ik vond hem, na wat advies ingewonnen te hebben bij de DA, in deze Clarins lotion met SPF40!

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Wat zegt Clarins zelf over deze Day Screen met SPF40?
"An entirely natural, mineral-based screen that provides a high level of protection from both pollution and UV radiation."

Een lotion die compleet natuurlijk is, een minerale basis heeft en die een hoge beschermingsfactor heeft tegen UV stralen en tegen de verontreinigde lucht van een stad. En dat klinkt best goed toch? Maar hoe wil Clarins dat klaarspelen?

"This lightweight day cream protects against both pollution and the sun's radiation. It contains mineral sunscreens, which provide broad protection from both UVA and UVB radiation. These all-natural ingredients contain no chemical sunscreens and are great for all skin types, even the most sensitive skins. This product also protects the skin from free radicals, urban pollution, and electromagnetic waves."

De lotion komt in een kleine flacon van 30ml. Dat is opzich niet veel, maar als je kijkt naar hoeveel product je per keer nodig hebt, dan is dat prima te doen. Je hebt namelijk maar een drupje lotion nodig ter grootte van een erwt om je hele gezicht in te smeren.

De lotion is super licht van textuur, met een witte kleur. Eigenlijk lijkt het gewoo op een waterige zonnebrandcreme. Maar dan wel eentje die super snel intrekt, lekker smeert en geen vette waas op je toet achter laat. L.O.V.E. I.T!!!
Je gebruikt de lotion dus over je dagcreme (wel heel even laten intrekken!) en onder je foundation, voor een bescherming tegen de zon waar je U tegen zegt!
De lotion ruikt heel licht (ook een beetje zonnebrand-achtig), en werkt inderdaad prima en mild op mijn gevoelige huidje.

Oké, oké... Het is geen goedkoop smeerseltje. Je betaald namelijk €40,00 voor zo'n flacon met 30ml product. En dat is niet niks, natuurlijk! Maar als je daar tegenover stelt dat je nooit meer verbrande wangen hebt en je alvast preventief bezig bent tegen rimpels én je jezelf beschermt tegen huidkanker, dan leg je die €40,00 toch lachend op de toonbank?

Je kunt Clarins in de luxere parfumeries kopen, maar ook online bij bijvoorbeeld de Clarins Shop of Bellisma.nl.

Gebruik jij SPF in je dagverzorging?

7 opmerkingen:

BeautyLoves zei

En geen last van je make-up of zo? Alles blijft netjes zitten? Lijkt me dan wel de moeite, zeker als het zo zuinig is!

Chiara zei

Ik kan de Clinique City Block Sheer SPF25 ook aanraden (als deze op is ;) ). Die werkt ook meteen als primer.

Dit spul klinkt ook wel fijn, maar je moet zonnebrand toch juist vrij dik aanbrengen omdat je de factor anders niet haalt? Dat is wel lastig als het spul zo dun is.

Jorna zei

@BeautyLoves; No problemo! Je kunt, eventueel, nog een primer erover aan brengen, maar dat die gebruik ik alleen als ik mijn make-up die dag lang draag. Het blijft prima zitten!

@Chiara; Dit zal wel een stukje geconcentreerder zijn, ofzo? Ik weet het niet. Je hebt maar een beetje nodig.

Jorna zei

Lijkt me opzich ook bizar, dat je in een veegje minder SPF hebt als in een dubbele veeg? Tuurlijk moet je wel alles egaal bedekken, maar een dikke laag is niet nodig.

Chiara zei

Ik heb van verschillende dermatologen, maar ook bij Radar of Kassa, gehoord dat je voor je gezicht al een halve theelepel zonnebrandcreme zou moeten gebruiken om de daadwerkelijke factor te behalen. Dun smeren is eigenlijk niet genoeg.
Maar als je meerdere producten met factor over elkaar gebruikt kom je daar natuurlijk ook wel aan. Ik moet er niet aan denken om zo'n dikke laag wit spul op mijn gezicht te doen :P

Maar je bent niet verbrand toen je dit gebruikte? De Afrikaanse zon lijkt me een goede test!

Jorna zei

Hahaha, nee ik moet dar ook niet aan denken! Maar geldt dat niet voor gewone zonnebrandmelk? Dit spulletje is natuurlijk wel speciaal voor je gezicht, en ze zullen het daar wel op gespitst hebben, denk ik.
Ik ben niet verbrand nee, ik kocht het spulletje pas na mijn vakantie, maar Koninginnedag en andere dagen in de tuin, in de zon, heeft 'ie zn klusje goed geklaard!

Anoniem zei

Een drupje ter groote van een erwt???!!!! Om je gezicht te beschermen met de spf vermeld op het product heb je maar liefst een halve thee lepel nodig!! Anders daalt de spf spectaculair! En kan je dus even goed een product gebruiken zonder spf!
Zie de blog van Dr Jetske Ultee