woensdag 29 juni 2011

Haarverzorging van Andrélon (Heat Protect & Accent Serum)

Photobucket

Andrélon is het merk wat Nederlanders in hun haar smeren en spuiten. Ze hebben veel verschillende lijnen voor verschillende haartypes (en problemen), en brengen daar verschillende soorten producten voor uit (o.a. shampoo, conditioner, haarspray, haarmousse, serum's en mists). Ik heb zelf ook jarenlang Andrélon gebruikt. Prima shampoo's en conditioners, tot mijn haar wat meer nodig had, na het bleken (vorig jaar februari). Toen ben ik langzaamaan wat overgestapt op kappersmerken (ik werd ook snel overgevoelig voor drogisterij-shampoo's als Andrélon en Herbal Essence). Een aantal weken geleden nam ik weer twee Andrélon producten uit het schap mee, een Care & Repair Heat Protect Mist en een Laagjes Accent Serum. Beide leken me ideaal voor mijn kapsel (die én laagjes bevat én niet zonder ene goede steil-beurt kan) en ze zijn ook nog eens vriendelijk voor mijn portemonnee (vergeleken met wat ik normaliter gebruik).

Photobucket

Photobucket

Om het Laagjes Accent Serum zit een doosje wanneer je hem in de winkel koopt (paars met groene accenten), maar die had ik al weggegooit toen ik de foto's maakte (oeps!). Het serum zit in een tubetje met een schroefdop. De verpakking heeft een handig tuitje waardoor je gemakkelijk de juiste hoeveelheid uit het tubetje knijpt. Je hebt maar een drupje nodig omdat serums altijd erg geconcentreerd zijn. Zo doe je lekker lang met je tube en verspil je niet onnodig product.
De Heat Protect Mist zit in een sprayflacon die het product heel fijn over je haar vernevelt. Inderdaad als een mist! Zo breng je de spray niet te 'nat' aan en kun je het product snel door je haar fohnen.

Photobucket

De Care & Repair Heat Protect Mist van Andrélon bevat zelfs een UV-filter! Hartstikke fijn nu het zonnetje zich vaker laat zien. Zo bescherm je je haar dus dubbel op tegen verschillende warmtebronnen. Het product vernevelt fijn en laat een mooie dunne mist achter op je lokken. Dit fohn je door of, je steilt je haar met je tang zoals je gewend bent (wel ervoor zorgen dat de mist verdampt is! Mijn steiltang kan ook op nat haar (Rowenta Wet & Dry), dus ik gebruik de tang er wel vrij snel op). De spray ruikt heerlijk fruitg en bloemig. Bijna naar een product wat je bij de kapper zou kopen! Lovelovelove the smell! De spray is heerlijk handzaam in gebruik en does the trick! Ik vind zo'n hittebeschermende spray handiger dan een serum met hittebescherming die ik normaal altijd gebruik.

Photobucket

Het Laagjes Accent Serum zit in een eenvoudig doorzichtig tubetje. Het product zelf is, zoals alle serums, ook doorzichtig. Ik doe een drup in mijn handpalmen, wrijf deze samen en verdeel het serum zo door mijn lokken (op handdoekdroog of droog haar, het kan allebei). Vervolgens breng je je haar in model als altijd.
Dit serum zou ervoor moeten zorgen dat de laagjes in je haar duidelijker zichtbaar worden, wat ik zelf opzich niet zo merk (maar dat kan ook aan mijn moeilijke lokken liggen). Het serum is wel een heerlijk product voor wat extra voeding en shine in je lokken. Hij hydrateert mijn manen goed en laat geen vettige waas achter. Hij trekt snel in en zorgt voor zacht haar. I like! Het tubetje werkt ook super easy, geen handen vol onnodig serum na gebruik (+!).

Beide producten verdienen meer waardering dan ik ze in eerste instantie zou geven als producten van een duizend-in-één-haarmerk. Ik ben echt hardstikke tevreden over het serum en de spray en zou ze zeker opnieuw aanschaffen (voor ik weer voor een kappersproduct zou gaan).

De Care & Repair Heat Protect Spray kost €3,99 voor een sprayflacon met 150ml product. Het Laagjes Accent Serum kost €4,99 voor een tube met 25ml product (dit lijkt weinig, but it will go a LONG way!!).
Andrélon wordt verkocht bij de meeste drogisterijen en neem ook eens een kijkje bij budget-winkels als Op = Op, Prijsmepper, Euroland e.d. voor fijne aanbiedingen van Andrélon!

Wat zijn jouw ervaringen met de producten van Andrélon?

4 opmerkingen:

beautyforgirls zei

Ik gebruik die merk bijna nooit, ik ben echt een nivea fan! Hahaha.
Liefs, xxxx

Jorna zei

Maar heeft Nivea Heat Protectors en Serums? Nee toch? Ik vind Nivea ook een fijn merk, maar meer voor lichaamsverzorging.

LottedeJ zei

Ik wil dat serum zo graag, elke keer vergeet ik 'm te kopen, haha.

Elien zei

ik wil 'm wel proberen (: