dinsdag 14 juni 2011

Onmisbare beautytools en ondergewaardeerde producten

Photobucket

Er zijn altijd producten die, omdat ze fancy zijn, mooie dekking geven of flashy kleurtjes hebben, steeds in de spotlight staan. Maar vergeten we onze basistools dan niet te waarderen? Ik wel... Ik word me pas echt bewust van mijn onmisbare beautytools wanneer ze spoorloos zijn... Au! Vandaag ga ik daarom mijn onmisbare én ondergewaardeerde producten in het zonnetje zetten! Gewoon, voor dat extra beetje aandacht wat ze zo verdienen. ;)

Photobucket

Photobucket

Oké, oké, niet elk product wat op de foto staat, gebruik ik elke dag. Maar veel wel!

Wattenstaafjes zijn onmisbaar bij het zetten van een strakke eyelinerwing (voor mij althans!), het aanstippen van je traanbuisjes wanneer producten zich daar opstapelen (ieewl!), fall-out onder je ogen wegrollen, oogschaduw smudgen op je onderste wimperrand... En zo kan ik nog wel even doorgaan! Ik heb mijn wattenstaafjes altijd van een cheapy merk waar je direct een doos vol krijgt (ik koop meestal een doos bij de Op = Op). Sindskort heb ik ze in een Gambiaans thee-glaasje gezet. Werkt super easy. Ik heb 'm nu voor de tweede keer gevuld en dat blijf ik zeker doen!

Bobby pinns, oftewel ordinairy schuifspeldjes, gebruik ik ook élke dag. Ik draag mijn haar vaak in een hoog knotje (easypeasy!) en dan wil er nog wel eens een pluk nekhaar te kort zijn om onder het elastiek te blijven zitten. Daar gaat dus standaard een schuifspeldje in! Can't live without! Ook handig bij elkaar te houden in een Gambiaans thee-glaasje op mijn kaptafel.

Mijn liiiiiiievste zebra Tweezerman, oh how I love thee! Ik gebruik hem te weinig want ik ben zo lui qua het bijhouden en trimmen van mijn wenkbrauwen, maar zonder deze vriend zal het me niet lukken! Ik kocht hem puur om z'n design (love zebra!), later bleek de Tweezerman de Rolls Royce onder de pincetten te zijn. En jawel; wat een kwaliteit! Ik gebruik 'm al jaren, maar hij plukt nog als nieuw, en zo ziet 'ie er ook uit!

Ook een wimperkrultang gaat dagelijks (of nou ja, wanneer ik me opmaak) in mijn wimpers. Een vriendin adviseerde me dat ooit, en sindsdien kan ik niet meer zonder! Ik heb er al heel wat versleten (wat DAMN waarom kun je nergens losse, universele, rubbertjes vinden voor die tangen?). Ik kocht pas geleden een nieuwe tang van Beauty Essentials (Kruidvat), voor de tweede keer ging 'ie mee naar huis. Een hele fijne budget-tang! Ik heb er ook al één van NYX en een paar van de Hema gebruikt, maar deze is het fijnst.
Hij zorgt voor een fijne krul, waardoor ik minder mascara nodig heb om een mooie hoek te krijgen in mijn wimpers.

Photobucket

Photobucket

Sensitive reinigingsdoekjes van Nivea en wattenschijfjes van Demak'up. My holy grails! Oh, daar kan ik écht niet meer zonder! Demak'up heeft de fijnste wattenschijfjes (ben helemaal fan van de duo+lijn) en de doekjes van Nivea irriteren mij gevoelige huidje niet. Het ligt puur aan mijn bui en aan mijn energy-level welke van de twee ik gebruik. Als ik de wattenschijfjes gebruik, gaat daar een dot Rituals Awareness-melk/tonic/eye make-up remover op. Die producten ruiken zo lekker!

Een skin primer is ook onmisbaar wanneer ik weet dat mijn make-up voor een lange tijd netjes op zijn plek zal moeten blijven zitten, of wanneer mijn make-up bestand moet zijn tegen een laagje danszweet (ieewl....!) (bijvoorbeeld met uitgaan, maar ook op vakantie is het ideaal!). Ik gebruik momenteel in zulke situaties graag de Prep+Prime Skin Base van MAC. Die maakt mijn huidje zo zacht en glad. Een perfecte basis voor mijn foundation, concealer en poeders! Mijn make-up gaat vervolgens nergens meer heen tot ik het er zelf afhaal. Love it!

Een finishing/fixingspray vind ik ook een onmisbaar en ondergewaardeerd product. Ik gebruik graag de Vitamine E Face Mist van The Body Shop, of de FIX+ van MAC. Heerlijke sprays die mijn make-up een flawless finish geven zonder een poederig of cakey effect. Het oogt allemaal net wat natuurlijker met zo'n spray over je make-up heen. Én zo'n spray zorgt ook nog eens voor een tikje extra verzorging en fixeert je make-up ook nog eens. Verder is het een heerlijk gevoel zo'n laagje mist over je gezicht te vernevelen! Je make-up voelt er een stuk lichter van aan!

En dat waren ze alweer... Mijn holy grail-basisproducten en tools! het lijkt allemaal best veel, maar ze hebben allemaal zo'n verschillend doeleind. Dit zijn echt producten waarvan ik báál als ik ze kwijt ben, of vergeten ben in Nederland terwijl ik op vakantie ben.

Wat zijn jouw holy grail-producten en beautytools?

5 opmerkingen:

Unknown zei

Leuke producten! :) Zitten zeker onmisbare klassiekers tussen!

Joan zei

Die zebra Tweezerman is echt te leuk!

Carola zei

Ik zou echt niet meer zonder mijn pincet en wimperkruller kunnen.
Heel leuk artikel!

BeautyLoves zei

Tweezerman pincetjes are the best!

LottedeJ zei

Leuk artikel! Ik ben ook gék op die face mist van TBS!