zondag 26 juni 2011

Review; Demak'up Oogmake-up reiniger

Photobucket

Mijn geliefde Rituals Awareness oogmake-up remover is opgegaan en in de container verdwenen. Wat een super fijne reiniger is dat zeg! Ik moest nu dus op zoek naar een (voordeliger?) vervanger. Er is geen Rituals direct in de buurt van waar ik woon, dus ik was aangewezen op drogisterij-merken. Ik besloot voor een potje voorgedrenkte pads te gaan van Demak'up, waar ik al best goede dingen over gelezen had. Deze vochtige wattenschijfjes zouden ook nog eens helpen om donkere kringen tegen te gaan en wallen te verminderen. Ik testte ze vollop voor jullie (en vooral voor mijn arme ogen die al zoveel te lijden hebben onder mijn make-up hobby, haha) uit! Lees snel verder voor foto's en mijn bevindingen!

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Je oogmake-up heeft een aparte remover nodig dan de milk die je voor je gezichtshuid gebruikt. De huid rondom je ogen is namelijk heel teer en dun, en needs to be handled with some extra care! Ze zijn er in allerlei vormen (o.a. olie, twee-fasen, pads). Ik koos dit keer voor zulke doordrenkte lotion-wattenschijfjes, iets wat ik nog niet eerder had gebruikt.

Photobucket

Photobucket

Het potje is gelukkig gesealed (hoera!), dat vind ik altijd wel zo hygienisch. Het potje is verder vrij standaard; plastic met een minty groene draaidop. Er zitten 30 wattenschijfjes met lotion in het potje, waar ik €3,99. Dat is zo'n €0,13 per wattenschijfje, en je hebt er toch echt twee per keer (één per oog) nodig.

Hoe gebruik je deze lotion-pads?
Je legt het doordrenkte wattenschijfje op je oogleden, drukt hem vervolgens even voorzichtig aan (vooral op je wimpers) en wrijft hem na een tijdje voorzichtig even van links naar rechts. Het overgrote deel van de make-up zal nu aan je wattenschijfje kleven. Easy does it, toch?

Maar... Is het wat? Ben ik fan?
Deze remover pads van Demak'up zijn praktisch net zo goed als de Rituals Awareness-remover, waarmee ik zelf mijn wattenschijfje doordrong. ;) Wat ze nóg fijner in gebruik maakt, is dat ze al prepared zijn. Je pakt twee uit het doosje, legt ze op je oogleden, even wachten en... All is off! Deze remover-pads zijn dus vooral lekker praktisch en daarnaast ook nog eens heel effectief. I like a lot!
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de pads gemakkelijk aan elkaar kleven in het potje, waardoor je ze gemakkelijk halveert met pluiswatten als gevolg ("Waar zit welk deel nu?" ...En daar ging wéér een wattenschijf door de helft... :/). Verder zijn de watjes lekker verkoelend (anti-wal en anti-kring heb ik niet zo opgemerkt) aan je ogen door de lotion die erin zit, al zie ik wel een tikje wazig na gebruik (not so funny...). Dit verdwijnt gelukkig snel. De lotion in de watjes irriteert mijn ogen niet. Geen prikogen en wel in een handomdraai mijn make-up eraf. Je t'aime!

Photobucket

Photobucket

Een ander nadeel van deze removerpads vind ik de prijs en de hoeveelheid pads die je voor je €3,99 krijgt... Per keer gebruik je 2 pads (één per oog) en dat houdt in da je 15 (!) dagen, oftewel twee weken, met één potje oogmake-up reiniger wattenschijfjes van Demak'up kunt doen. And that's not much if you ask me...
De pads zouden verder ook werken voor waterproof make-up, maar dat gebruik ik zelf eigenlijk nooit.

Iets voor jou, als je...
...Op zoek bent naar een effectieve manier om je oogmake-up er af te halen
...Een praktisch systeem wilt zonder removers in flesjes en losse wattenschijfjes
...Je het geen probleem vindt om €3,99 te betalen voor maar 30 pads
...Gevoelige ogen hebt (like me!) die een milde reiniger nodig hebben
...Niet iets speciaals nodig hebt voor donkere kringen of wallen

Laat maar, als je...
...Al een goede reiniger gevonden hebt
...Niet vaak oogmake-up draagt
...Geen €3,99 wilt betalen voor maar 30 pads (waar je dus 15 dagen mee kunt doen)

Opzich wegen voor mij de voordelen (makkelijk, snel, effectief en lekker verkoelend) wel op tegen de nadelen. Ik zou deze pads absoluut weer kopen, en ik ben best zinnig in welke oogmake-up remover ik gebruik (omdat veel hun beloftes gewoon niet waarmaken). Demak'up heeft trouwens ook de allerfijnste wattenschijfjes (DUO+)!

Welk product gebruik jij om je oogmake-up eraf te halen?

4 opmerkingen:

Alyssa zei

Echt een erg fijn product! Een van mijn favorieten op dit moment.

Nicole zei

ze lijken me erg fijn, maar de prijs houd me toch een beetje tegen....

Elien zei

ik heb aparte wattenschijfjes en lotion van demake'up (:

Evelien - www.ohmylush.nl zei

Ik vind ze wel erg fijn, maar gebruik liever doekjes. Wel leuk dat 'Iets voor jou, als je...' en 'Laat maar, als je...' !! Erg leuk gedaan!