vrijdag 22 juli 2011

Review; The Body Shop 'Facial Brush'

Photobucket
Een tijdje terug gebruikte ik de Garnier ExfoBrusher voor het eerst. Het beviel me heel goed, zo borsteltje samen met een facewash. Ik wist dat ze bij The Body Shop losse borsteltje met synthetische haren verkochten, speciaal voor je gezicht. Toen ik een aantal weken terug weer eens bij The Body Shop naar binnen stapte, besloot ik dan ook zo'n facial brush mee naar huis te nemen. Bevalt 'ie net zo goed als dat ik had verwacht? Lees snel verder voor mijn bevindingen!

Photobucket
Photobucket
Photobucket

Het borsteltje is helemaal rond en vrij klein van formaat. Het borsteltje is wel goed vast te houden en daar gaat het natuurlijk om. Het borsteltje zelf is helemaal doorzichtig, net als het bakje waar de borstelharen inzitten.  De haren van het borsteltje zijn synthetisch en voelen redelijk zacht aan op de huid.

Photobucket

Photobucket

Zoals je kunt zien zitten aan de zijkant van de borstel best wat 'ruigere' haartjes. Die zijn zeer waarschijnlijk in de fabriek al tussen het bakje en het handvat gekomen. Dat vind ik best jammer. Ik had het fijner gevonden wanneer de haartjes allemaal recht waren, dit lijkt zo slordig. Voor de werking maakt het natuurlijk niets uit.

Wat beloofd The Body Shop met deze facial brush?
'Deze ronde borstel kan gebruikt worden met cleansers, facewashes en exfoliators (o.a. scrubs).
Hij zorgt voor een diepere reiniging van de huid en door de vorm volgt hij de gezichtscontouren goed'.

Hoe gebruik ik hem?
Ik maak mijn gezicht nat, breng de facewash aan (net als anders), maar in plaats van dit in te masseren met mijn vingers, doe ik dat met deze facial brush. Met roterende bewegingen ga ik over mijn gezicht.
Wanneer ik klaar ben spoel ik mijn gezicht af, het borsteltje uit en deze gaat weer in het bakje (die als bescherming van de haartjes dient, maar ook als 'afdruip-rek' (hehe!)).

Wat vind ik ervan?
Mijn gezicht voelt absoluut grondiger gereinigt aan wanneer ik deze borstel gebruik. Wel moet ik, nog steeds, elke keer weer wennen aan die synthetische haren, die ik toch eigenlijk net wat te stug vind voor mijn gevoelige gezichtshuid. That can be me, ik gebruiktte anders altijd gewoon mijn handen. Het borsteltje wat op de Garnier ExfoBrusher zit vind ik fijner, maar die is van siliconen en een stuk zachter. Het resultaat van de TBS facial brush mag er dus absoluut zijn, maar het gevoel wat het geeft wanneer ik er mee over mijn gezicht ga kan ik best missen. Jammer! :(

De Facial Brush kost €5,00 en is verkrijgbaar bij de filialen van The Body Shop (online in de webshop heb ik 'm nog niet kunnen ontdekken).

Zou jij zo'n facial brush in je routine willen hebben, of heb je 'm al in je routine?

1 opmerking:

Unknown zei

Ik heb een onwijs gevoelige huid en ik denk dat deze haren ook bij mij erg 'hard' zullen aanvoelen op mijn huid. Ik denk dat ik het daarom niet zal aanschaffen!