maandag 11 juli 2011

Catrice 'Gold Nuggets' (Papagena-collectie)

Photobucket

Ik schreef al over de Crystal Clear Gloss Sticks uit deze tijdelijke collectie van Catrice, maar daar was ik alles behalve enthousiast over. Waar ik wel erg enthousiast over ben uit deze LE, zijn de 'Gold Nuggets', oftewel bronzingparels in de vorm van goudklompjes. Net als alle producten uit deze tijdelijke collectie is dit een echte eyecatcher! Echt een prachtig product om naar te kijken, en een nog mooier product om mee te werken. Hij is wel pretty heavy, dus voorzichtigheid is geboden wanneer je dit product subtiel wilt aanbrengen (en er dus niet bij wilt lopen als Patty Brard). Kijk snel verder naar eyecandy-pictures, swatches en een 'on-the-face'-foto!

Photobucket

Photobucket

Photobucket

De verpakking is weer net zo mooi als alle andere verpakkingen uit de Papagena-collectie; strak met een matte zwarte dop met 'Catrice' all-over in de kleur van het product in de verpakking. Op de onderkant van het rondje doosje zit een sticker met de naam en een kleine beschrijving van het product ('Gold powder for sparkling effects on face and body'). And yesss, it's sparkling. En ook nog brons/goudkleurig! Een prachtig poeder wat niet op je sunkissed gezicht mag ontbreken, deze zomer! Ook fijn dat Catrice aan een sponsje voor bovenop de nuggets gedacht heeft. Zo worden ze niet allemaal vermorzelt tijdens transport (ik heb het sponsje er dan ook gewoon in gelaten)!

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Oeeeeeh, is het niet prachtig?! Bronzingproducten horen ook gewoon in de zomercollecties van make-up merken. Wat mij als eerst opviel was de kant van het sponsje die op de nuggets had gelegen; Completly drained in colour! Dat maakt dat ik de bolletjes poreus inschat. Er zit namelijk ook véééél los poeder in het doosje zelf en op de nuggets. Beetje jammer.
De bolletjes zijn echt sterk gepigmenteerd. Ik ben een NW20 (in MAC termen) en voor mij zijn ze goed wanneer echt héél subtiel aangebracht. Doordat de bolletjes best een beetje een oranje ondertoon hebben, zie je er snel uit als een worteltje, wanneer je even lekker door het potje kwast. WEES VOORZICHTIG is hier een must!

Photobucket

Photobucket

Ik gebruik de nuggets zelfs altijd met een Stippling Brush (waar ik altijd mijn bronzers mee aanbreng) en tik deze echt wel 10x af voordat ik de kwast voorzicht over mijn gezicht sweep. En zelfs dan pak je nog steeds snel te veel! Er zit prachtige gouden shimmer in de bronskleurige basis van het poeder. Super cute! Ik denk dat deze poeder het allermooist staat op lichtgetinte of zongebruinde ladies. Dan wordt het contrast met het oranje-achtige poeder net wat minder en ziet het er nog wat natuurlijker uit.
And then... What you've all been waiting for, een on-the-face foto:

Photobucket

Op de foto slaat de bronzer een tikje meer oranje en heftig uit dan hoe het er in het echt uitzag. Hij geeft mijn gezicht een gezonde kleur met een mooie glowy sheen. I love a lot! Ik weet zeker dat ik dit product deze zomer vaak zal gebruiken (helemaal wanneer ik een mooie kleur gekregen heb van Mister Sunshine). Voor mij een absolute go-for-it uit de Papagena-collectie wanneer je houdt van een sunkissed look met wat mooie shimmers die je een glowy look geven.

De Gold Nuggets van Catrice zijn tijdelijk verkrijgbaar in de Papagena-collectie die -nu- in de schappen ligt bij het Kruidvat en de Trekpleister. De Gold Nuggets kosten €3,99 wat ik absoluut niet duur vind voor zo'n gepigmenteerd poeder!

Zou jij zulke poederbolletjes gebruiken?

10 opmerkingen:

Unknown zei

Ik vind de kleur wel echt te heftig op de swatches. Ik vind het op je gezicht moeilijk te beoordelen, omdat een bronzer echt moeilijk is om op de foto te zetten

Fashionisaparty.com (Suz) zei

ik vond hem mooi, maar volgens mij had ik nog zoiets

LottedeJ zei

Ziet er mooi uit hoor, aangebracht op je wangen! Ik heb hem laten liggen doordat ik op andere beautyblogs swatches zag, en hem toch wel angstaanjagend vond qua pigment. Maar bij jou ziet 'ie er prima uit!

Jorna zei

@Kelly; De tint die je ziet, komt uit het potje. Ik ben van mezelf heel bleek. Was vergeten een vooraf-foto te maken. Oeps. Excuus!

NailGloss zei

Deze heb ik vanmiddag ook gekocht, ben er erg blij mee

Samantha zei

heel erg mooi, hier heb ik de collectie nog niet gezien, ga morgen nog een keer kijekn

emma zei

wauw heel erg mooi!

Mitchin zei

Deze parels doen me denken aan de kerstcollectie van Clarins http://www.chicprofile.com/wp-content/uploads/2010/07/Clarins-winter-holiday-2010-Barocco-Gold-Shimmer-Powder-face-decollete.jpg

Ik vind de uitvoering van de "golden nuggets" echt geweldig, maar ik ben bang dat het toch te sprankelend is voor mij.

beautyforgirls zei

Die parels zijn heel mooi.
Liefs, xxx

Nicole zei

vind ze heel mooi, maar helaas totaal niet geschikt voor mijn lichte huid..