vrijdag 30 september 2011

Review; Catrice 'Eyeshadow Base'

Photobucket

Ik kon er nooit aan wennen, toch heb ik al 4 verschillende soorten gebruikt. Wanneer ik er aan dacht, that is! Say whuut? Oogschaduwbasis! Vooral in de warmere seizoenen gaat oogschaduw snel glijden en in je lijntjes zitten. En dat willen we niet, nadat we per oog 15 minuten bezig geweest zijn met een vrolijke creatie. Toch? Urban Decay stopte, heel handig, een mini flacon Primer Potion in de (matte) kleur 'Eden' bij z'n The Feminine-palette. En dát is waar ik er achter kwam niet meer zonder basis onder mijn oogschaduw te kunnen! I'm hooked, eindelijk! Omdat de PP van UD vrij mini was, heb ik een drogisterij back-up gekocht (voor op vakantie) in de vorm van Catrice's Eyeshadow Base. Zou dat nou zo'n groot verschil zijn, budget en high-end? I checked it out! Kijk snel mee!

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Het eerste wat ik dacht toen ik deze oogschaduwbasis in handen kreeg, was 'WAT KLEIN!!'. Er zit slechts 2,1ml product in deze verpakking! That's not much! Maar toch kocht ik hem onder het mom van; 'Hij neemt weinig ruimte in in mijn toilettas én wanneer 'ie niet bevalt zal ie wel zo op zijn'.
De verpakking heeft Catrice handig aangepakt, sophisticated zwart met geelgouden letters erop. Lekker minimalistisch, maar dat geeft deze budgetbasis wel een chique uitstraling. I like!

Photobucket

Photobucket

De grote overeenkomst tussen de Primer Potion van Urban Decay en deze Catrice basis, is de wijze van aanbrengen. Beide producten hebben een sponsapplicator, wat ik zelf, ondanks de hygiene, een grote plus vindt. Het werkt zo gemakkelijk! Je drukt niet snel teveel uit je tube (Wat ik áltijd had met de Too Faced Shadow Insurance!) en dit werkt dus ook nog eens economischer.
De Catrice oogschaduwbasis heeft een creamy nudekleur, die ik heel fijn vindt in een basis. Dat kleine hintje kleur in de ondergrond, zorgt ervoor dat je oogschaduw nog meer 'popt'. En dat willen we!

Photobucket

Wel zitten er tttteeenytiny shimmerdeeltjes in de basis van Catrice. Er zijn meiden die het allerliefst een compleet creamy/matte basis gebruiken, maar ik vind dit ook prima. Het is niet zo dat de oogschaduwbasis matte kleuren in shimmery oogschaduw omtovert, dus dat is prima.
De basis voelt zacht, glad en is makkelijk te verdelen over je oogleden. Je hebt maar een stipje per oog nodig. Maar laten we de proef op de som nemen. Een basis zorgt er namelijk niet alleen voor dat je oogschaduw van 's ochtends tot 's avonds seemless op zijn plek blijft zitten, maar zorgt ook voor een nog wat betere kleurintensiteit. Ik testte het uit met een Color & Shine Baked Eyeshadow (die van zichzelf al erg gepigmenteerd is, want 'baked') van Essence in de kleur 'Stage Beauty'.

Photobucket
Links zonder basis, rechts met de Catrice e/s basis

En dat is best indrukwekkend voor een budget basis, vind ik. Helemaal als je bedenkt dat er óók nog eens een baked poeder over aangebracht is. De kleur is intenser en glittert mooier.
Wanneer ik de Catrice basis onder een ooglook aanbreng, weet ik zeker dat mijn look de hele dag prachtig blijft zitten zonder te creasen en te vlekken. I just love! Een hele fijne vervanger van mijn Urban Decay Primer Potion. Toch vind ik de substantie van de UD primer iets prettiger, wat minder glad. Ik Ga denk ik een full size kopen van die basis wanneer deze op is. Toch werkt deze Catrice niet minder, en is het dus een goed alternatief voor ladies die niet al te veel doekoes willen uitgeven aan een product wat niet heel interessant is (nuttig wel, maar ik vind een oogschaduw ook leuker om mijn geld aan te besteden!).

Eyeshadow Base van Catrice wordt verkocht bij de Kruidvat en Trekpleister en kost €3,99 voor een flacon met 2,1ml (wat toch best wel even meegaat hoor, je hebt maar een béétje per keer nodig!) product.

Gebruik jij elke dag een oogschaduwbasis? Van welk merk?

9 opmerkingen:

Morgaine zei

Ik ben nog steeds verslingerd aan de eyeshadow basis van de Hema :-)
(En gewoon te Hollands om 18 euro uit te geven aan UD haha)

beautyforgirls zei

Hij ziet er zeker niet slecht uit!
Liefs, xxx

Bertine zei

Ziet er goed uit. Ik gebruik de laatste tijd altijd het NYX potlood en daarvoor oogschaduwbasis van de douglas..

KimsKie's Nails zei

Superleuke en goede review zeg! Ik heb zelf die van de Hema, maar wil deze zeker ook eens uitproberen! Thanks for sharing!

♥ Kim

Nicole zei

heb hem ook en hoewel ik hem wel gebruik kan ik niet zeggen da tik er tevreden over ben.. helaas blijft mijn oogschaduw ook met deze basis niet goed zitten..

Unknown zei

Ik heb een oogschaduw basis uit de you rock collectie van Essence, maar ik gebruik hem eigenlijk nooit!

Unknown zei

Ik gebruik meestal die van de Hema, of in geval van nood mijn zelfgemaakte.

Anoniem zei

Mijn eerst oogschaduwbasis was die van Hema, waar ik best wel tevreden over was alleen dat ik hem niet erg lang heb kunnen gebruiken omdat hij snel opgedroogd was in de verpakking. Daarna heb ik er eentje gekocht van NYX, ook hier was ik tevreden over alleen had ik een kleine miskoop gedaan en een shimmer gekocht waardoor heel mijn gezicht elke dag onder de glittertjes hing. Toen dacht ik "waarom niet die van Catrice proberen?". En vanaf dat moment is dat mijn vast oogschaduwbasis. Ik ben er nog altijd heel tevreden over en aangezien ik ettelijke uren in een keuken doorbreng op school is een oogschaduwbasis echt een must!

Jorna zei

Hema... Who didn't start with it? ;) Ik wel. Haha! Wat een prutverpakking was dat zeg!