zaterdag 1 oktober 2011

Catrice 'Bohemia' Limited Edition + swatches

Photobucket

Is sommige Kruidvats (Kruidvatten?) ligt 'ie alweer even in de schappen, maar bij andere filialen druppelt de nieuwe Catrice Trend Collectie langzaamaan binnen. De nieuwste collectie heet 'Bohemia' en heeft de jaren zeventig, boho-chic, als thema. Veel mooie blauw, brons, rood en oranje tinten (een beetje a la Caramé qua kleurenschema). De collectie bevat prachtige oogschaduws, een matte bronzer, leuke eyeliners, flashy nagellakjes en sparkly glossjes. Ik kocht twee producten uit de lijn, de bronzer en een oogschaduw. Kijk je mee naar de swatches en meer foto's van de producten?

Photobucket
Links de 'Definition Bronzer', rechts de 'Yes, You Tan!' oogschaduw

Photobucket

Beide producten zitten in doorzichtig plastic doosjes. Inmiddels kenmerkend voor her merk, if you ask me. Voor een trend collectie fleuren ze de doosjes wat op met designs die bij de collecties passen. In dit geval staan er zwierige zwarte kringels op de dekseltjes.
De bronzer heeft ook een mooie boho-print in het poeder gepressed, waar de oogschaduw dan weer een beetje zielig bij achterblijft met een glad oppervlak. Ik had het leuker gevonden als ze alle oogschaduws uit deze lijn ook van zo'n printje voorzien hadden. Het oog wil ook wat, natuurlijk. ;)

Photobucket
De bronzer, met zwierige inprint

Photobucket
De 'Yes, You Tan!' oogschaduw

Ik koos voor twee vrij neutrale producten die je in veel looks zou kunnen verwerken. Een matte bronzer is altijd fijn om in je stash te hebben, en deze lijkt me echt perfect om mee te shapen, door de vrij lichte kleur én die matte finish (daar issie weer! :P).
De oogschaduw is bruin-taupe van kleur en bevat zilveren glitters (best een beetje chunky, helaas!). Ik hoop dat dit niet voor te veel fall-out gaat zorgen bij het aanbrengen! De kleur is wel écht prachtig! Een fijne all-over-the-lid kleur, of om wat meer diepte in je crease aan te brengen. Very pretty!
Op naar de swatches!!

Photobucket
Boven de oogschaduw, onder de bronzer

Kijk nou, die mooie matte en lichte (!) finish van de bronzer! Hij lijkt me écht ideaal om je gezicht mee te contouren. Daar wil ik hem dan ook vooral voor gebruiken. Al zou deze lichte kleur ook prima op je winterwitte toet kunnen, straks, voor net dat beetje zon-op-je-huid-idee.
Ik ben ook heel benieuwd of de oogschaduw fijn werkt. Ik vond het, qua swatchen, nog best meevallen met de fall-out, eigenlijk. Prachtige kleur. Echt zo één die altijd kan!

De Bohemia-collectie van Catrice wordt verkocht bij de grotere Kruidvat- en Trekpleister-filialen. De Definition Bronzer komt in één kleur en kost €3,99 (voor 9 gram poeder). Voor de oogschaduw legde ik €2,79 (voor 2 gram) neer en deze is in 4 tinten verkrijgbaar.

Heb jij al iets uit de Bohemia-lijn gescoort, of ga jij dit nog doen?

13 opmerkingen:

beautyforgirls zei

Ik vind de oogschaduw wel heel erg mooi. Ik heb een lipgloss hiervan gehaald.
Liefs, xxx

Nicole zei

deze collectie is het voor mij niet..
de bronzer vind ik wel heel mooi, maar ik gebruik nooit bronzer (ook zou deze echt te donker voor me zijn..)
de oogschaduw had ik zonder al die glitter wel mooi gevonden.

Jorna zei

Ik las al meer dat meiden de bronzer te donker vonden. Vreemd joh! Ik ben zelf een bleekneus (NW20), maar deze kleur is best licht voor mijn huidje. Jammer! :(

Myrna zei

Ik heb ook naar die bronzer staat kijken in de winkel, maar nadat ik hem geswatcht had dacht ik dat 'ie iets te licht voor mij zou zijn. Heb hem toen maar laten liggen, maar zo aan de swatch te zien zou ik hem misschien toch wel kunnen gebruiken.

BeautyLoves zei

Twee mooie producten, en voor dat geld, zijn ze zeker de moeite!

Roos zei

leuke spulletjes! Ik heb wat meer reviews gezien over die bronzer en vond hem toch wel een beetje donker terwijl het bij jou wel weer meevalt

Samantha zei

de oogschaduw had ik zelf ook gekocht,mooi kleur!
verder was deze collectie niet veel boeieunds helaas

Jorna zei

@Roos; Tsja, ik weet niet waar het aan ligt! Ik gebruik normaliter een bronzer (all-year-around) van Pupa, en die is een stuk donkerder, glimmender en dus opvallender. Apart. :P

Fashionisaparty.com (Suz) zei

die oogschaduw vind ik ook echt mooi!

Unknown zei

Ziet er mooi uit! Ik heb een blauwe nagellak uit de lijn gekocht!

robin zei

mooi die bronzer!

Unknown zei

Mooie producten. Ik vind het een erg mooie lijn.

Maud zei

Zien er goed uit! Ik heb er een eyeliner poeder van gekocht, voor de rest ga ik door m'n no-buy niks meer ervan halen.