maandag 5 december 2011

Schwarzkopf Professional - BC Bonacure - 'Oil Miracle'

Photobucket

Een product wat ik altijd super fijn vind, en waar ik niet meer zonder kan zijn serums en olie'tjes voor in mijn droge pluis-lokken. Een tijdje terug had mijn kapper iets nieuws, namelijk deze 'Oil Miracle' uit de BC Bonacure-lijn. Een prachtig 1001-in-één-nacht flaconnetje met goudgele olie erin die het perfect doet als finishing olie (wanneer je je coupe al gestyled hebt) en als extra'tje na het wassen. Ik gebruik de olie nu een maandje of 2 en ben er érg over te spreken! Benieuwd naar de beloftes en resultaten? Keep on reading!

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

De flacon ziet er echt prachtig uit! Hij doet me echt denken aan Arabische oorden, haha. Vast door de kleur en de vorm. I likeeeey! Heel mooi! Hij doet het goed in de badkamer, zeg maar. Haha!
Het flesje is van plastic, wat het handig maakt in gebruik; even een knijpje en er komt olie in je handpalm. Ik had het nog prettiger gevonden wanneer er een pompje op de fles zat, dan hoef je geen doppen te draaien met olie in je handen.

Wat beloofd de olie?
"Pure luxe, de laatste stap in uw verzorgingsritueel

BC Oil Miracle Finishing Treatments zijn alles wat een haarolie moet zijn, zonder het haar zwaar te maken.
Ze bieden geweldige voordelen:
•Maken het haar niet zwaar
•Weelderige glans en voelbare zachtheid
•Versnelt het föhnen
•Lichte styling controle
•Anti-kroes bescherming

Technologie
De nieuwe Evaporating Technology die gebruikt wordt in de BC Oil Miracle Finishing Treatments zorgt voor een gelijkmatige verspreiding van het product, voor een weelderige glans en voelbare zachtheid zonder het haar zwaar te maken en zonder resten op het haar achter te laten.
Deze unieke technologie is samengesteld uit een dragende olie en een waardevolle botanische olie.De dragende olie verspreidt zich zeer fijn en zorgt ervoor dat de waardevolle botanische olie in een ultra-fijn laagje verdeeld wordt en bij het drogen direct door het haar wordt opgenomen. Alleen de waardevolle olie blijft in het haar achter.

Resultaat:
•Maakt het haar glad zonder het te verzwaren
•Weelderige glans
•Zeer gladde haarschubben en gesloten haaroppervlak"

En dat is een heeeeeeele waslijst vol fijne weetjes en beloftes, toch? De olie is écht een olie en geen serum.

Ik breng het aan in mijn handdoek droge lokken na het wassen (en na het sprayen van een leave-n conditioner, zie hier het artikel voor mijn haarroutine!), of op droog haar voor extra glans en minder pluis.
De olie brengt makkelijk aan. Je hebt een drupje nodig van ongeveer een 50 eurocent-stuk, en dit is dan genoeg voor je hele haar. Ik smeer het vooral in de punten en de restjes die dna nog aan mijn handen kleven gaan over t bovenste deel van mijn coupe heen. De olie plakt niet en wordt snel opgenomen voor mijn haar.
Daarnaast is de geur heeerlijk warm en luxe, I likeyyy! Heel lekker! De geur blijft ook nog lekker lang in je lokken hangen. Na het aanbrengen is mijn haar glad (ik heb echt die anti-kroes functie nodig, haha), zacht en vol glanzende deeltjes. En dan die lekkere geur... Ooh heerlijk! Ik ben fan!! Heerlijk goedje!

De 'Oil Miracle' van Schwarzkopf Professional is exclusief te koop bij Schwarzkopf kapsalons (of salons die hun producten gebruiken). Het flesje heeft een inhoud van 100ml en kost €19,50. Pricy, but sooo worthy!!

Gebruik jij ook een serum/olie in je lokken? Welke en hoe vaak smeer je 'm?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Klinkt goed :)

Germa zei

Ah fijn om een review te lezen van je "wonderolie"! haha Het klinkt als een fijne olie. Maar ik weet niet of ik zo gauw 20 euro zou neerlegen voor een haarolie, nu heb ik ook geen weerbarstig haar. Dus kan ik mij voorstellen als je gek wordt van je pluizige lokken, dat je dan graag 20euro neerlegt voor een wonderolie!

Unknown zei

Hij klinkt echt super fijn! Ik gebruik zelf nooit een olie in mijn haar! Ik wil het wel proberen, maar ga dan in eerste instantie wel voor een goedkopere!

beautyforgirls zei

Een pompflesje was inderdaad handiger geweest.
Deze olie lijkt mij wel heel fijn.
Liefs, xxx

Laura zei

Lijkt me echt fijn! Ik heb nu zelf een budgetversie uit de Engelse drogist: Miracle concentrate elixer met arganolie van Vo5. Ik zou wel willen dat ze zoiets ook bij de Nederlandse drogist verkopen, maar volgens mij zijn het vooral kappers hier die dit soort producten verkopen, maar dat zijn ze weer een stuk duurder...