zaterdag 14 augustus 2010

How to; Blush aanbrengen

Photobucket

Toen ik pas begon met make-up dacht ik dat blush alleen voor oude dametjes waren. Dat was wat ik in mijn hoofd had; Oudere vrouwen met kunstknotten en net wat te roze wangen. Ik zou me er nooít aan wagen!
En toch... Ik zwichte! En sindsdien ben ik echt een sucker voor blushes!
Het is mijn favoriete beauty-buy en ik kan écht genieten van een de fijne rosy look die een goede blush kan geven wanneer hij goed aangebracht is.
Toch heb ik nog ongeveer 10 filmpjes op YouTube bekeken om uit te vogelen hoe je blush nou het beste kunt aanbrengen, hoe, waar en waarmee? Het bleek allemaal nog vrij ingewikkeld.
Ik ben eruit; Oefening baart kunst en I loooove blushy cheeks!
Maar hoe werkt dat nou? Waar moet je je blush opbrengen en hoe? Lees snel verder!

Blush is er in meerdere vormen, maar ik ga even uit van een poeder blush. Deze werkt het makkelijkst als je nog niet zo goed bent in het opbrengen van blush en ook daarna is poeder vaak de meest gebruikte vorm van blush.

Photobucket

Men neme:
- Een zachte blushkwast (met afgeronde haartjes, geen recht afgeknipte haartjes!);
- Een poederblush die jij fijn en mooi vindt.

De 'blushkwastjes' die vaak bij compacte blushers zitten kunnen eigenlijk, huplakee, de prullenbak in! Deze 'kwastjes' zijn misschien een leuke toevoeging in het doosje, maar compleet nutteloos. De haartjes zijn namelijk vaak te stijf, te kort en te stug. Verder is het 'handvatje' zelf kort waardoor je niet vrijuit kunt werken.

Stap 1: Dip of draai je kwast in de blush. Niet drukken! Gewoon zachtjes over de poeder swirlen met de haartjes van je kwast. Er hoeft maar een beetje blush aan de uiteindes van de haartjes te zitten.

Stap 2; Aftikken! Zo verwijder je overtollig poeder uit de haartjes van je kwast. Je kunt namelijk altijd een extra laagje aanbrengen als je een iets diepere kleur wilt maken.

Stap 3; Smile! Ga opzoek naar de appeltjes van je wangen. Dit is het deel wat het meeste uitsteekt wanneer je lacht, vaak ter hoogte van je neusvleugels.

Stap 4; Strijk voorzichtig vanaf de appeltjes van je wangen (schuin) omhoog naar je haargrens, herhaal dit een paar keer.

Stap 5; Blenden is belangrijk. Je wilt natuurlijk niet met een roze streep op je wangen lopen! Draai voorzichtig met je kwast over de aangebrachte blush en en vervaag de harde lijntjes aan de buitenkanten door er zachtjes overheen te draaien met je kwast. Zo ziet het er al snel veel natuurlijker uit!

And you're done! Je kunt na stap 5 nogmaals stap 4 herhalen wanneer je de kleur te licht aanwezig vindt.
Heb je teveel blush aangebracht? Dep voorzichtig een tissue of een wattenschijfje op je wangen. Het teveel aan poeder zal op het wattenschijfje of op de tissue verschijnen.
Wil je de kleur iets vervagen? Strijk wat van je gezichtpoeder over de poeder heen met een grote poederkwast. Dit zorgt ervoor dat de kleur minder heftig wordt.
Het is ook een goed idee om je blush aan te brengen of naderhand te bekijken in daglicht. Zo loop je niet, per ongeluk, rond als zo'n oud dametje met net iets te roze wangen... Oeps!


Photobucket


Fijne poederblushes zijn (naar mijn ervaring) blushes van Wet 'n Wild (helaas alleen via webshops), MAC, Maybelline NY, L.A. Colors (alleen via webshops) en sommige LE's van Essence en Catrice. Gewoon even testen in de winkel wat jij fijn en mooi vindt!

Succes!
Bron foto's: http://www.ritualsshop.nl/ // http://www.lancome.nl/ // www.dailymail.co.uk

Geen opmerkingen: