zaterdag 7 augustus 2010

Review: L'Oreal Expertise Demaq Expert

Af en toe stap ik de Action eens binnen. Ik hou van die winkel! Ik sta dan vaak weer buiten met allerlei leuke prulletjes voor mijn huisje, vaatdoekjes, laminaatreiniger, notitieboekjes voor mijn werk, cockpitspray en te gekke zebra-geur-knuffeltjes voor in mijn auto.
Ik loop ook altijd eventjes langs het verzorgings-vak, waar vaak leuke producten (ook van bekende merken) te koop zijn voor weinig geld.
Zo ook deze keer! Ik nam een gezichtsscrub mee (die ik later review, mijn Louis Widmer facial scrub is bijna leeg, dan breek ik de nieuwe scrub aan) en deze twee L'Oreal Demaq Expert tubes.

Photobucket
De tubes kosten €2,49 per stuk en dat vond ik het proberen waard, dus ze gingen in mijn mandje!
Thuis gekomen heb ik wat research gedaan naar deze producten. Er staat namelijk, behalve op de voorkant, geen Engelse of Nederlandse tekst. Dit is wel vaker zo bij de verzorgingsproducten van de Action. Vaak zijn dit restproducten die niet meer verkocht worden of waarvan te veel is ingekocht wat weer doorverkocht wordt aan budgetshops. Wat belooft het? Is het wat of is het niks? Dat lees je hier!
Photobucket
Foaming Gel Cream Intensive Make Up Remover
&
Elixir Intensive Make Up Remover

Prijs: Beiden €2,49 bij de Action
Inhoud: 150ml (foam) & 100ml (elixir)
Houdbaarheid: 6 maanden
Verpakking: Tube
What does it promise? Een easy-does-it producten die al (!) je make-up eraf haalt zonder gebruik te maken van wattenschijfjes en reinigingsmelk of reinigingsdoekjes. Je hebt naast dit product alleen water nodig.
Hoe gebruik je het: Je brengt het product aan op je (droge) gezicht, even goed inwrijven en dan afspoelen met water. De gel cream wordt nu licht schuimig en doet z'n werk.
En, is het wat? Afgezien van het feit dat deze foaming gel ruikt naar vers gesneden komkommers (althans, dat vind ik), heb ik een maar bij deze producten. Sound to good to be true? Mwah. Wel als je echt verwacht dat AL je make-up na gebruik verdwenen is en je gezicht helemaal fris en schoon is. Maar wanneer je het product, zoals ik, gebruik na dat je je gezicht schoongemaakt hebt met een wattenschijfje met cleansing milk, is het een grote hit!
Je 'washed' zo de achtergebleven restjes make-up en reinigingsproducten van je gezicht.
Je gezicht voelt na afloop schoon en fris, maar een goede creme is wel aan te raden. Ik heb het idee dat de foaming gel je huid lichtjes uitdroogt.
Eigenlijk gaat hetzelfde verhaal op voor de Elixir. Fijn product, but don't expect to much!
De elixir veranderd in een melkachtige substantie wanneer het in aanraking komt met water.
Eindoordeel: 6,5 - Fijne facewashes voor na je normale make-up-verwijder-ritueel, maar je verwacht te veel van deze producten als je echt denkt dat hij al je make-up moeiteloos verwijderd.

Photobucket

Photobucket

Een tip dus als je een goede facewash zoekt om de restjes make-up en remover na het verwijderen van je make-up weg te wassen.
De verzorgingsproducten bij de Action wisselen vaak. Lijkt dit product je wat? Wacht dan niet te lang, voordat het of uitverkocht is, of alweer vervangen is door een ander product.

Geen opmerkingen: