donderdag 23 september 2010

Review: Rimmel London 'Vinyl Lipgloss'

Photobucket

Toen ik het parfum 'Lovely' van SJP kocht, kwam ik ook langs een bak met Rimmel producten met 50% korting. Ik kocht twee lipglossjes, een Vinyl Stars- en een Vinyl Gloss-variant.
In een grijs verleden heb ik deze Rimmel glossjes wel gebruikt (áltijd doorzichtige!), en was benieuwd of ik het nog zo'n fijne gloss vond als toen. Ik nam de kleurtjes '112 Steal My Kisses' en '174 Glimmer' mee naar huis.

Photobucket
Links 'Steal My Kisses' en rechts 'Glimmer'

De lipglossjes komen in een simpele verpakking, die een vrij strak uiterlijk heeft. Hij ziet er niet erg cheapy uit. De kleur zie je direct in de huls zitten, waarop met zilveren letters de naam van het product geschreven is. Op de dop staat het kroontje, het logo van Rimmel.

De naam van de glosskleur had wat mij betreft mooier gestaan op de onderkant van het flesje, net als bij MAC. De streepjescodesticker op de dop, bevat de naam nu. Die gaat geheid vies worden en de letters glijden er door het draaien vlotjes van af.

Photobucket

Photobucket
De applicator van de kleur 'Steal My Kisses'

De lipgloss heeft een standaard sponsapplicator, wat opzich prima is. It does the trick! De gloss plakt niet en voelt in eerste instantie fijn aan op je lippen. Op den duur gaan mijn lippen er wel een beetje van prikken en trekken, helaas. De geur is een beetje citroenachtig. Niet als in afwasmiddel-citroen, maar een chemische citroengeur, zoals het fruit zelf ruikt. Best mee te leven, dacht ik zo. ;)

Photobucket
Links 'Steal My Kisses', rechts 'Glimmer' (natuurlijk licht)

'Steal My Kisses' is een prachtige 'My Lips But Better'-kleur. Erg natuurlijk en ontzettend draagbaar. Van zulke kleurtjes kun je niet genoeg glossjes hebben, vind ik! De pigmentatie is dik in orde; de kleur in het flesje, is de kleur die je lippen krijgen.

'Glimmer' is een bleekroze kleur met veeeel sparkles. Het roze is praktisch transparant, maar de glittertjes vrolijken de boel op. Ze zien er in het flesje en op de swatch-foto redelijk chunky uit, maar op je lippen valt dit heel erg mee. Je voelt de glittertjes ook niet zitten en dat vind ik een pluspunt (haat het gevoel of je zand op je lippen hebt, hehe).

Beide glossjes plakken niet. Vaak is het zo dat niet-plakkerige lipgloss erg waterig is. Deze niet! Hij heeft precíes de goede substantie en hierdoor is de houdbaarheid ook redelijk.
Conclusie? Ik vind de Rimmel London 'Vinyl' glossjes nog steeds erg fijn!

Photobucket
Daar issie weer; My nude lips!

Photobucket
'174 Glimmer' (zie je de subtiele sparkles?)

Photobucket
'112 Steal My Kisses'

Prima glossjes! Normaal kosten ze ongeveer €8,50 per stuk, ik kocht ze voor €4,25 per stuk bij de 50% kortingactie. Prima prijs voor de kwaliteit die je krijgt. Neem dus zeker eens een kijkje bij het Rimmel-schap!
Rimmel London is te koop bij bijna iedere drogisterij.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

112 is echt heel mooi. Die andere glitterd mij iets te veel. Maar mooi. Volgens mij blijft dat wel even zitten. Liefs, xxxx

Jorna zei

Dat glittereffect had ik eigenlijk groter verwacht, op m'n lippen. :(
'Steal My Kisses' is inderdaad heel fijn! <3

Tine zei

Mooi zo'n glans! :)
x

Jorna zei

Thanks for commenting! :) De glans is stunning! Heb wel het idee dat 'Glimmer' meer glanst dan 'Steal My Kisses'.