vrijdag 24 december 2010

Review: MAC 'Prep+Prime Skin Base'

Photobucket

De bekende Prep+Prime producten van MAC, wie kent ze niet? Ik heb sindskort kennis gemaakt met deze fijne gezichtsprimer en de vuurdoop van dit product was zelfs op mijn trouwdag!
Doordat ik in Afrika getrouwd ben, wist ik dat het een dag vol zweten en doen zou worden. In het heetst van de strijd bleek ik, alvorens ik de moskee in kon, een rituele wassing te moeten doorstaan (opzich logisch, maar ik had er niet bij stil gestaan). Gelukkig droeg ik toen de Prep + Prime base ónder al mijn make-up. Best choice I've ever made! Mijn make-up zat na het water splashen in mijn gezicht nog steeds simply perfect!!

Photobucket
De Prep+Prime fluid komt in een mooie 30ml verpakking met een pompje (love pompjes!). Het zwart in de verpakking is overgoten met shimmers (die je op de foto's helaas niet ziet), wat het een chique effect geeft.
Hij werkt dus fijn hygienisch én er is aandacht besteed aan het uiterlijk van de verpakking! Dat vind ik altijd fijn om op te merken.
De primer zelf is wit van kleur, maar droogt transparant op. Je hebt maar een ienieminie beetje nodig om je hele gezicht een fijn fluwelen laagje te geven. Wat voelt deze primer ongelovelijk zacht aan op je huid!! <3

Photobucket
Drupje Prep+Prime fluid

Photobucket
Deels geblend

Wat doet een primer nou eigenlijk?
Een primer zorgt ervoor dat je gezicht een egaal doek wordt voor je make-up. Hij vult lijntjes in, maakt het oppervlakte glad (én silky soft!) en zorgt er bovenal voor dat je foundation en poedertjes goed blijven zitten.

Wat zegt MAC zelf over de Prep+Prime fluid?
"An ultra-fluid lotion formulated with special-effect silicones. Calms and soothes the skin, blots away excess oil, and evens out skin redness. Improves the laydown and application of foundation or powder."

Deze primer is dus multifuctioneel! Hij zorgt er ook nog eens voor dat je huid kalmeert, dat eventuele roodheid minder wordt én overtollige vettigheden op je huid worden geabsorbeerd. Een beter begin van je make-up kun je bijna niet wensen, lijkt me.

Hoe gebruik je de Prep+Prime?
Je brengt de primer aan na je dagcreme en vóór je foundation en andere make-up. Je legt dus een soort laagje over je huid heen, waardoor je huid de make-up langer en beter op zijn plek houdt.
Je pakt trouwens snel teveel van dit product, je hebt echt maar weinig per keer nodig.
Doe een erwtje op de rug van je hand, stip dit op je gezicht, uitsmeren (met schone vingers, that is!) en klaar!
Eventjes laten 'drogen', en je hebt een fluweelzachte basis! Vervolgens kun je je make-up aanbrengen zoals je dat gewendt bent, en na afloop kun je er eventueel nog een fixingspray (MAC FIX+ of Vitamine E Face Mist van The Body Shop) overheen spuiten, wanneer je bijvoorbeeld uitgaat en door het dansen zeker wat zult gaan zweten.

En, does it do the job?
OH YES! Zoals ik al schreef, de vuurdoop van dit product was vrij speciaal. Ik heb 'm, zoals hierboven, aangebracht, mijn make-up gedaan én afgefixt met de FIX+ van MAC. Vervolgens lekker zweten en doen maar mijn make-up gleed niet weg én gaf niet af op mijn handdoekje (die ik mee had om een eventueel zweetgezicht af te deppen). Zelfs na het watergespat voor ik de moskee inging, kon je niet zien dat ik water over mijn make-up heengegooit (én licht gewreven) had. Dat is toch geniaal?
Verder gaat je make-up er wel weer prima af met reinigingsproducten. Ook de Prep+Prime-basis verwijder je dan. Even je gezicht wassen met een lekkere facewash (ik zwéér bij African Black Soap of Clinique Liquid Soap), moisturizen en klaar! :).

Hoeveel de Prep+Prime fluid van MAC kost, durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Volgens mij was het €29,00. Maar; dat is hij waard! Helemaal voor speciale dagen dat je make-up, ongeacht weer of emoties, goed moet blijven zitten. Hij gaat láng mee en dat is wel zo fijn voor een prijzig én goedwerkend product. Je kunt er extra lang van genieten, dus!

MAC is verkijgbaar bij de MAC counters en -stores.

Gebruik jij vaak een primer onder je make-up?

3 opmerkingen:

Anne (peachyblushes) zei

Klinkt heel erg goed!

Evelien - www.ohmylush.nl zei

Lijkt me een supergoed product!

Anoniem zei

Die gaat op mijn wishlist. Wat een goed product.
Liefs, xxxx