woensdag 16 februari 2011

Review; The Body Shop 'Big and Curvy' mascara

Photobucket

Ik had hem al sinds oktober in huis, maar ik heb hem twee weken geleden uit de voorraad gehaald en van zijn seal ontdaan, de Big and Curvy mascara van The Body Shop. Je bent hem vast al tegengekomen in de FOTD's van de afgelopen tijd.
Ik had destijds goede reviews gelezen over deze mascara, and who doesn't love their lashes to be BIG and CURVY? Nou, ik wel!
En ik ben zo iemand die een hele fijne alltime favoriet heeft (False Lash Effect van Max Factor, sinds 'ie in de winkels ligt) en dan daarnaast tóch nog op zoek gaat naar een fijnere mascara... Haha! Ik had nog geen ervaring met de mascara's van TBS, dus leek het me leuk deze te kopen. De mascara beloofd optimaal volume en een mooie krul.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

De verpakking van deze mascara is gewoon te leuk! Felroze met zwarte letters, zwarte golven ter decoratie en een zilverendop met TBS-logo! Stoer en meisjesachtig tegelijk, me likey! Hij valt direct op tussen de (meestal) zwarte flesjes mascara op je toilettafel.
Het speciale aan deze mascara is niet de verpakking, maar vooral de formule én het aparte borsteltje.
Maar wat is er dan met dat borsteltje? Nou, dat zal ik eens even uit de doeken doen!

Photobucket

Photobucket

Het borsteltje is compleet nieuw in de Wereld Der Mascara's. Hij is ontwikkeld door heuse mascara-experts voor de grootst mogelijke stoot volume. Het borsteltje heeft vezeltwist-haartjes, die je zo één, twee, drie niet ziet, maar die je wel voelt wanneer je de mascara aanbrengt.
Het borsteltje is verder mooi slank zodat je goed in de hoekjes kunt komen. The Body Shop heeft zelfs patent aangevraagt op dit borsteltje!

In de formule zitten een hoop vochtregulerende ingredienten die je wimperharen verzorgen en die er voor zorgen dat je wimpers soepel blijven.
De mascara bevat o.a. Water, carnaubawax, bijenwas, candelillawas, acaciagom, maroela-olie, provitamine B5.
Zijn jullie nu ook zo benieuwd of deze mascara zijn beloftes qua optimaal volume en krul waar maakt? :) Let me show you the results:

Photobucket
Zonder mascara

Photobucket
Met de 'Big & Curvy mascara' van The Body Shop
.
Photobucket
Met de 'Big & Curvy mascara' van The Body Shop

Isn't it amaaazing?! En dat alles zónder wimperkrultang! Die gebruik ik normaal wel, maar deze mascara werkt véél beter zonder krultang, dus laat hem alsjeblieft zelf een krul maken.
Mijn wimpers zijn pikzwart, super lang, gekruld en zeer aangenaam aanwezig, If you ask me!
(Hebben jullie trouwens ook van die gekke, korte, rechtopstaande haartjes buiten je wimperrand? Annoying!).

Het borsteltje brengt fijn aan, het voelt alsof je wimpers 'vastgepakt' worden ofzo. Wanneer je de mascara in een zigzag-beweging aanbrengt, kan het haast niet dat je haartje vergeet.
Nog een heel fijn extra'tje aan deze mascara; hij ruikt héérlijk!! Niet zo'n chemische lucht die een tijdje rondom je blijft hangen, maar een natuurlijke parfum geur. Love it!
Hij blijft verder prima zitten 'during the day', en is aan het einde van de dag gemakkelijk te verwijderen met een oogmake-up remover.

De mascara van The Body Shop kost €15,00 en is (oh echt?) alleen verkrijgbaar bij The Body Shop filialen.

Love it or hate it?

8 opmerkingen:

Aline zei

Wow! Wat een verschil :) Moet niet onder doen aan z'n naam!

Kashmira zei

Ik had al vaker gehoord dat dit een fijne mascara was! Misschien probeer ik hem wel een keer uit!

NailGloss zei

Ziet er goed uit!

Unknown zei

woooow wat een verschil! Die ga ik kopen haha :D Thanks voor de review! Ik had er nog nooit eerder iets overgelezen :D

Anoniem zei

Zonder wimperkrultang?
WAAAHH, heel mooi. Die moet ik hebben. OMG en ik wou net beginnen met sparen. Mijn verlanglijst word als maar langer en langer.
Liefs, xxx

Unknown zei

HOLY SCHEISS wat worden je wimpers daar lang van!!! Ik weet wel wat ik ga kopen als mijn mascara op is o_O

Jorna zei

Hahahahahaha!! :) Ja, idioot he? Het effect viel mij ook pas goed op toen ik deze foto's gemaakt had, dus ook zonder ooglook e.d.
Ik ben ook fan, en die lekkere geurrr! <33

Marieke zei

Haha wat een toeval. Mijn favoriet is ook de False Lash Effect en ik heb ook net de Big & Curvy gekocht om te proberen. Ik ben er net zo lyrisch over als jij :'D