zaterdag 12 maart 2011

Review: The Body Shop 'Aloe Protective Serum'

Photobucket

Je hebt hem al even voorbij zien komen bij het artikel over mijn favoriete producten van The Body Shop, het 'Aloe Protective Serum', voor de gevoelige huid. Dit is écht een vers favorietje, want ik gebruik dit product nu zo'n dikke week, elke dag.
Een serum gebruik je op een gereinigde huid, voordat je je dagcreme aanbrengt. Ik had een paar testertjes gehad van Chanel-serumpjes, en het laagje-op-laagje-idee beviel me erg goed. Mijn huid vaart er in elk geval wel bij! Een serum is een stuk geconcentreerder dan een creme, je hebt maar één pompje nodig voor je hele gezicht. Het geeft een extra 'boost' aan je gezicht dus.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Het formaat

Zoals je ziet is het niet een ontzettende fles met product. In de flacon zit 30ml (zeg maar gelijk aan een foundationverpakking) serum, wat vrij veel is. Je hebt namelijk écht maar één pompje product per keer nodig om je hele gezicht in te smeren. De eerste keer pompte ik vrolijk door en dan heb je dus veel te veel op je huid.

Wat beloofd de 'Aloe Protective Serum' van The Body Shop?

"Een snel drogende, vederlichte gel voor gebruik voorafgaand aan dag- of nachtcrème. De gel trekt langzaam in de huid en vormt daar een beschermende, rustgevende ‘deken’ die helpt de natuurlijke vochtbarrière van de huid te herstellen en de huid te beschermen tegen irritaties van buitenaf. De huid voelt ontspannen, zacht en stevig aan."
Dit is het eerste product wat ik gebruik uit de Aloe-lijn, maar ik weet nu al dat dit niet het laatste product is van deze lijn die ik op mijn gevoelige huidje smeer. Wat een heerlijk spulletje! Het serum heeft een echte gel-like structuur en trekt lekker snel in je huid. Hij ruikt lekker fris (hetzelfde als de Vitamine E Face Mist van TBS).

Photobucket
Eén pompje serum, dit is genoeg voor je hele gezicht!

Wanneer ik dit serum gebruik, gebruik ik de Dramatically Different Moisturizing Lotion van Clinique eroverheen als dagcreme. Normaliter heb ik niet genoeg aan de DDML alleen, maar in combinatie met dit serum van TBS is het precies dat wat mijn huid nodig heeft aan vocht.

Ik kan inmiddels, na een dikke week dagelijks serum'en, alvast zeggen dat ik niet meer zonder kan! Mijn huid is, sinds ik dit spulletje gebruik, een stuk kalmer (minder rood, minder last van plotselinge onzuiverheden), zachter en gehydrateerder. Love it!

Het Aloe Protective Serum kost €16,50 voor een pompflacon met 30ml product. De prijs-kwaliteit is echt heel goed in balans! Er zijn meerdere varianten van The Body Shop serums, er zit dus altijd één bij die goed bij jouw huid past.

Gebruik jij een serum in je routine? Welke?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Zoiets moet ik nog echt even hebben voordat ik weg ga op stage. Die gaat op mijn verlanglijstje.
Liefs, xxx

Mitchin zei

Klinkt als een hele goede serum! Alleen een beetje groot ^_^" Of heeft het geen vervaldatum?

Miss_M zei

Klinkt als een lekker serum! Ik gebruik ook altijd een serum onder mijn dagverzorging. Ik ben al iets ouder en dan heb je dat dagelijkse extraatje zeker nodig.

Op dit moment gebruik ik een organisch serum van Ainhoa, wat erg goed bevalt, maar ik heb ook een pompflacon Nutriganics smoothing serum van TBS en Age Defy van Sephora staan. Ik heb hiervoor jarenlang de Advanced Night Repair van EL gebruikt, die beviel ook erg goed, alleen is de prijs nogal aan de hoge kant.

Jorna zei

@Mitchin; Hij kan 12 maanden open bewaard worden, en wanneer je dit product dan 2x daags gebruikt, zal hij voor die tijd al wel op zijn, lijkt me.

@Miss_M; EL heeft fijne producten, maar de prijs staat mij ook niet zo aan. Ik wilde voor mijn moeder de Nutriganics van BS meenemen, is 'ie fijn?

Madelon zei

Ik heb nog nooit een serum gebruikt eigenlijk...