zaterdag 2 juli 2011

Budget Topper; Essence My Skin 'Refreshing Toner'

Photobucket

Laatst kwam ik dan eindelijk het My Skin-schap tegen van Essence, ergens anders in de winkel dan de Essence cosmetica. Een poosje terug bracht Essence een lijn verzorgingsproducten uit voor de jonge huid. Hier zitten o.a. lekkere cremes, cleansing gels, make-up remover doekjes, paper masks in, en ook deze toner. Ik gebruik anders altijd een toner van Clinique (uit het 3-Stappen-Plan), maar ik vind het ook altijd fijn om een ander product te testen (na twee flacons Clinique Clarifying Lotion). Deze Refreshing Toner van Essence My Skin is een Softly Clarifying Moisturizing-watertje. En dat klinkt fijn voor een budget-toner, toch?

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

De Essence My Skin-producten zouden vanaf maart 2011 in de schappen liggen. 'Mijn' Kruidvat is altijd erg laat met het plaatsen van nieuwe lijnen (en LE's), dus in juni (jawel..) kon ik dan eindelijk deze lijn bekijken. Ik had net een nieuwe creme gekocht (Nivea Aqua Sensation), anders had ik ook best zo'n creme willen proberen. Ik besloot om de lekkere Refreshing Toner mee naar huis te nemen. Dit verfrissende watertje propjevol anti-oxidanten leek me heerlijk voor tijdens de warme dagen van de zomer.

Wat belooft Essence met deze Refreshing Toner te doen voor je huid?
"De perfecte afsluiter van het dagelijkse reinigingsritueel. de waardevolle actieve ingrediënten lychee & blauwe druif verwijderen effectief de laatste spoortjes van vuil en maken de huid zichtbaar schoon en geven energie. voor een adembenemende en stralende teint!"

Photobucket

Een toner is dus de laatste stap die ik zelf altijd uitvoer na het gebruik van een face wash (Clinique, Clarins of Garnier). Als laatste stap in het 'schoonmaken', inderdaad. De toner doe ik op een wattenschijfje die ik over mijn gezicht haal, en na de toner gebruik ik een serum (The Body Shop) en een dagcreme (MAC of Nivea). Een toner is niet hetzelfde als een tonic, dit is een heel ander product. Een toner gebruik je puur als laatste stap na de reiniginsmelk, tonic en face wash om écht de laatste spoortjes vuil weg te werken en je huid op te frissen.

De verpakking van deze Essence toner is top; een handige flacon met een fruitige print en een handige klik-dop. Je kunt gemakkelijk genoeg product uit de flacon krijgen om mijn wattenschijfje licht vochtig te krijgen. De toner ruikt heerlijk naar bessen en bosvruchten; heerlijk fris en fruitig, loveee it! Het watertje zelf is paars van kleur, maar op je watje lijkt het praktisch doorzichtig. Na het gebruik van de toner voelt mijn huid verkoelt, fris, fruitig en schoon aan. Heerlijk! Dit vormt voor mij een perfecte schone basis voor mijn serum en dagcreme.

Photobucket

Conclusie;
Een prima basis-product met een heerlijke fruitige geur en verpakking! Het werkt gemakkelijk, effectief en geeft mijn huid een energiek, schoon en fris gevoel. Ik vind dit een hele fijne toner. Hij doet wat hij beloofd en is ook nog eens geschikt voor alle huidtypes (ook ik met mijn gevoelige huidje kan de toner prima hebben. Hij is lekker mild!) en er zit 200ml in de flacon. Deze toner is een stuk milder dan de Clarifying Lotion van Clinique die ik gebruik, daar zit volop alcohol in, namelijk. Dit is een fijne afwisseling voor mijn huidje. I like a lot! Ik zou deze toner zeker opnieuw kopen.

Essence My Skin Refreshing Toner komt in een flacon met 200ml product. Hij kost maar €1,99!!! Ik zeg; REN NAAR DE KRUIDVAT AND GO BUY THIS!!! Ik vind hem echt heel lekker, helemaal voor nu met het warme weer is dit watertje een heerlijke boost en verfrissing voor je huid! Ik ben in elk geval ook nieuwsgierig geworden naar de andere My Skin-producten van Essence.

Heb jij al Essence My Skin producten getest?

8 opmerkingen:

Joan zei

Ik begin toch steeds nieuwsgieriger te worden naar deze lijn, maar ben bang dat het niet echt geschikt is voor mijn huid (heb namelijk best een lastige huid). Al kan een toner eigenlijk nooit kwaad om te proberen, toch maar eens kijken dan. :)

Jorna zei

Mijn huid kan bijna niks verdragen. Ik krijg snel last van plekjes en pukkeltjes, rode huid en droge/vette plekjes als ik verkeerde producten gebruik. Dit is echt een fijne milde toner!

NailGloss zei

Deze heb ik ook ,maar eigenlijk nog niet gebruikt *oeps* moet ik maar gauw eens doen

Evelien - www.ohmylush.nl zei

Ik ben erg benieuwd hoe die reageert op mijn huid!

Elien zei

ik wil het wel eens proberen (:

LottedeJ zei

Dat klinkt wel erg goed! Die ga ik ook eens proberen.

Lily x zei

ik heb deze toner ook. ik gebruik hem na mijn essence pure skin anti spot 4in1 cream wash (hele mond vol xD) en de anti spot gel. Ik vind deze producten echt een aanrader!!! ze zijn goedkoop en ik heb er echt resultaat mee. xxx

Anoniem zei

Waa is deze te koop, kan hem nergens vinden.. Net zoals zoveel producten van Essence :(