vrijdag 8 juli 2011

Quick Question; Hoe ziet jouw kast er van binnen uit? (+ mijn kast, natuurlijk!)

Photobucket

Eén grote zooi? Alles netjes op hangers? Gestreken onderbroeken of inelkaar geknoopte panty's? Ik heb net mijn 6-maanden-sessie weer gehad qua het opruimen (er zijn weer twee volle vuilniszakken uit gekomen (...) ), opnieuw inruimen en sorteren van mijn kleren. Heerlijk vind ik het, als alles weer een systeempje heeft en dat je, wanneer je de kast open trekt écht kunt genieten van de netheid die erin huist. Daar kan maar weinig tegenop (behalve de geur van schone was, vers brood en pas gemaaid gras!). Daardoor werd ik benieuwd naar jullie systeempjes in je kledingkast; Hoe ziet jouw kast er van binnen uit? Gebruik je systemen om alles netjes te houden of trek je de kleding aan, was je het en leg je het ergens in je kast waar je nog een gaatje hebt? Tell me all!! En omdat ik de beroerdste niet ben (en zo nog eens extra kan genieten van mijn nette kasten! HA!), laat ik mijn kast-inhoud ook gráág zien. ;)

Photobucket
Mijn 'leg'-kast (in de ombouw van het bed, boven het hoofdeind)

Heerlijk, die geordende kleren, haha! Ik heb op de bovenste plank pyjama's, truien en mouw-vestjes.
Op de tweede plank liggen t-shirts, hemdjes en lange mouwen shirts, vestjes en rokjes in een strak systeem (basic hemdjes - wat specialere hemdjes - korte mouwen, lange mouwen, vesten en rokken). Echt elk stapeltje is een bepaald 'iets'.
Op de derde plank mijn ondergoed (al liggen mijn sokken en beha's in een andere kast, it just didn't fit anymore :P), spijkerbroeken, leggings en katoenen (casual) jurkjes/tuniekjes. Easy breasy! Ik ben heel benieuwd hoe lang het zo geordend blijft (op den duur wordt je lui en vervallen de systemen altijd weer! Haha), maar ik geniet er van zolang het kan! Onder de kast staat trouwens mijn parfum-stash.

Photobucket
Mijn 'hang'-kast

En dan hebben we hier my precioussss kast! Vol gestopt en op kleur gesorteerde chique, mooie, jurkjes (zie jij daar ook de Karen Millen-jurk? ;)), jurken, tuniekjes en zelfs een pak! Ik kan erg écht van genieten om deze kast open te trekken en te kijken naar al die geweldige stoffen, kleuren en glimmertjes (op sommige van hen. ;)). Ik ben echt een jurkjes, leggings en tuniekjes-persoon. Dat zit super comfi en het staat ook nog eens leuk en vrouwelijk. I just love!
In het mandje onder de jurken zitten mijn bikini's (op het moment echt zo'n 10 ofzo, denk ik... *blush*). Op deze manier vind ik ze gemakkelijk terug. Bovenin de kast (boven het hang-gedeelte) ligt mijn beddengoed en een mandje met panty's en leggings van panty-stof (panty's zonder voetjes, zeg maar). In de lades onder het hang-gedeelte zitten mijn sokken en beha's.

Mijn schoenen hebben, net als mijn tassen en sierraden, een aparte opbergplek (dat past allemaal niet in mijn slaapkamer, vrees ik...). Als jullie het leuk vind kan ik dat binnenkort ook wel even op de foto zetten. Let me know!

Hoe ziet jouw kast er van binnen uit? Heb je speciale systemen, trics and truucs?

6 opmerkingen:

Joan zei

Jou kast ziet er heel erg netjes uit! Mijn kast is grotendeels een rommel, omdat ik best veel zwarte dingen heb is het altijd weer een hele zoektocht naar het juiste topje haha. Maar ik heb daarbij ook een hangkast, wat wel iets fijner en overzichtelijker is.

Anoniem zei

Wauw wat netjes, zo kan het dus ook haha. Ik moet die van mij nodig eens opruimen.
Ik heb ook een leg en een hang gedeelte. Het hang gedeelte is meestal wel netjes, daaronder liggen mijn riemen in een mand die je eruit kan schuiven en daaronder nog wat schoenen.
Het 'leg' gedeelte is altijd een puinhoop. Hoe vaak ik dat ook netjes opvouw en opnieuw doe.

Jorna zei

Oh believe me, mijn kast ziet er zo'n 4 weken (2x 2 weken) per jaar zo uit. :P Als er dan weer gewassen spul bijkomt ligt het weer doorelkaar en inelkaar gepropt. ;)

@Joan; Klinkt bekend! Mijn zwarte spul zat hier (bijna) allemaal in een verfbad. Even bijkleuren. :P

LottedeJ zei

Wauw, wat netjes! Eén keer in de 2 maanden ongeveer mest ik mijn kast uit en organiseer ik alles opnieuw, simpelweg omdat ik een grote sloddervos ben en alles altijd door elkaar zit (inderdaad doordat ik soms iets niet kan vinden!)

beautyforgirls zei

Heel netjes, mijn kasten zijn nu leeg. Aangezien ik alles in de koffer heb zitten en hier op mijn stage plek heb staan, als ik terug kom ga ik de boel eerst eens goed uitzoeken, de helft weg doen. Dan nieuwe kleding inslaan en mijn kast opnieuw inrichten. Ik heb 1 hanggedeelte en 2 kastjes met planken erin. Genoeg ruimte dus voor een nieuwe garderobe.
Liefs, xxx

Madelon zei

Ik sorteer alles op kleur en type kleding haha. Ik heb ook allemaal van die stapeltjes :D