woensdag 3 augustus 2011

Tip; Spot-on Mask

Photobucket

Je kent het wel, na dat fijne maandelijkse gedoe, heb je ineens weer break-out. ARGHHH! Ik heb het áltijd! En tegen de tijd dat ik bijna weer ongesteld moet worden is mijn huid net weer een weekje rustig. Een masker, speciaal voor de onzuivere huid, kan dan uitkomst bieden. Alleen is het niet zo dat je hele gezicht (in my case, that is!) ineens onder de puistjes zit. Vandaag nam ik daarom een spot-on mask, oftewel ik bracht een masker aan, alleen op de probleemgebieden, plaatselijk dus!


Photobucket

Tsja, super charmant is het niet, maar dat zijn die puistjes ook niet, toch? Ik koos hier voor het Tea Tree masker van The Body Shop, speciaal voor de onzuivere huid. Ik heb het goedje opgesmeert en zo'n 15 minuten laten zitten. Vervolgens heb ik het lekker afgespoelt met lauwwarm water en heb ik de rest van mijn routine opgevolgt.
Het resultaat is niet verbluffend als in 'Ineens zijn je puistjes weg!!', maar je geeft je onrustige, onzuivere huid wel een klein opkikkertje en een kalmeringskuurtje. Mijn puistjes zijn een stuk rustiger en kalmer qua roodheid, en op deze manier kan ik prima mijn make-up aanbrengen.

Wanneer je een masker op doet, doe je dat dan áltijd full-face of ook wel eens plaatselijk?

4 opmerkingen:

beautyforgirls zei

Altijd full-face. Dit kende en wist ik nog niet. Best handig!
Lief,s xxx

Myrna zei

Handig, zo'n masker voor alleen de probleem plekken! Ik gebruik een masker eigenlijk altijd full-face!

Madelon zei

Ik doe het ook vaak zo. Ook met lotion tegen puistjes haha. Is ook zuiniger met je product ;)

LottedeJ zei

Hee, wat handig! Dit heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Dat is wel een goede uitkomst, want soms word mijn huid een beetje droog van een masker dat dan weer goed helpt tegen onzuiverheden. Dit ga ik eens proberen!