maandag 24 oktober 2011

H&M 'Vanilla Fudge Self Warming' masker

Photobucket

Na mijn goede ervaringen met het 'Raspberry Smoothie' masker van de H&M, besloot ik (toen ik daar weer eens een zakje van kocht) nog een ander H&M masker mee te nemen. Ik ben dol op de geur van vanille, helemaal in de herfst en winter. Een lekere zoete en licht kruidige geur; me loves! Deze Vanilla Fudge Self Warming Mask vloog dus snel mijn mandje in. Dit masker is net als 't Raspberry maskertje een 'pore cleansing for clearer skin'-masker, van mediterraanse klei met vanille extracten. Vol goede moed smeerde ik dit goedje op mijn gezicht, die wel wat deep cleansing kon gebruiken. Lees snel verder!


Photobucket

Photobucket

De verpakking is pretty simple; gewoon een één-keer-gebruik-sachet, die de kleur heeft van de geur (Vanille fudge) van het maskertje. Ik heb een vrij gevoelige huid, maar ik krijg niet snel reacties op maskers. Ik was daarom ook zéér onaangenaam verrast door dit maskertje van de H&M. Eerst foto's van hoe het maskertje eruit ziet:

Photobucket
De inhoud op een schoteltje

Ik knijp sachet-producten (testers, maskers e.d.) graag uit op een schoteltje, voor het gebruiksgemak. Probeer jij maar eens met glibberige handjes de inhoud van de sachet omhoog te drukken als je al product aan je vingers hebt!
De substantie is redelijk dun en kleverig. Je moet het masker aanbrengen op een gereinigde, nog vochtige huid (ik denk dat de combinatie water/masker het zelfwarmende in actie brengt). Bij het opbrengen merk je inderdaad dat het masker lekker warm gloeit op je gezicht, maar opzich is dit na het aanbrengen ook wel weer verdwenen. Jammer dat dat niet zo lang duurt als dat het masker op je gezicht zit. :( Het masker ruikt écht naar vanilla fudge, best een foody-geur dus. Daar moet je wel van houden. Ik vond het heel lekker, als vanille-junkie. ;)

Photobucket
Masker net aangebracht

Photobucket
Na 15 minuutjes (voor het afwassen)

Photobucket
Na het afwassen

En tot zover ging alles redelijk. Het enige nadeel tijden het maskeren (die 15 minuutjes dat het moest zitten) was dat het masker redelijk vloeibaar was/bleef en dat ik daardoor écht druppels 'fudge' aan m'n kin had hangen... Aiii! Alvast een minpunt! Dat had ik ook niet verwacht voor een klei-masker, maar so be it.
Na het afspoelen (met een washandje, zo gepiept!) voelde mijn huid niet trekkerig, en redelijk fris en schoon. Ik bracht serum en crème (beide MAC) aan, en ging lekker op de bank tv kijken. Na vijf minuten begon mijn huid te gloeien, rood te worden en branderig te jeuken. ALLERGIC! :/ Heel onprettig! Sinds het masker, wat juist voor een zuivere huid zou moeten zorgen, heb ik helaas méér onzuiverheden gekregen. Not so good! Ik heb gelukkig nog een sachet 'Raspberry Smoothie' liggen, die mijn huid wél accepteert, maar dit Vanilla Fudge masker is een grote mislukking... :( Jammer!

De H&M masker sachets kosten €1,95 per stuk en worden verkocht bij de H&M.

Heb jij wel eens zo'n heftige reactie gehad na het gebruik van een maskertje?

13 opmerkingen:

Stacey zei

Ziet er goed uit!
Denk ook dat die erg lekker ruikt.

Ellen zei

Ik heb net hezelfde bij de h&m maskers (allemaal) best wel balen.
Meestal gebruik ik montagne jeunesse maskertjes of die van dokter van den hoog.

Anoniem zei

Ziet er goed uit :)
Leuke blog heb je, ik volg je :D
x

Germa zei

Oh jee,.. not so fun dus!

Laura. zei

Super leuk artikel!

ps:
Hou je van nagellak of hou je van de 'Essie'lakjes? Kom dan morgen zeker een kijkje nemen op onze blog! x L&G
http://beautyblogleng.blogspot.com/

Nicole zei

heel jammer dat je er niet tegen kon!
ben zelf wel benieuwd naar dit masker (vooral vanwege de geur :P)

beautyforgirls zei

Heel jammer dat die een beetje begon te druppelen aan je kin. Het lijkt mij wel een fijn masker ondanks dat het warme gevoel maar even duurt.
Liefs, xxx

Joan zei

Jammer dat het masker voor jou niet zo goed uitpakte en ook dat druppen lijkt me niet echt fijn. Toch lijkt het me verder best een lekker masker!

Unknown zei

Wat vervelend voor je zeg dat je zo'n heftige reactie had op het maskertje. Hopelijk is je huid ondertussen weer wat gekalmeerd.
Ik heb ook wel eens een allergische reactie gehad op een masker. Is allesbehalve fijn, mijn gezicht was zo rood als een tomaat.

Roxanne zei

Wat balen dat je huid er zo slecht op reageerde! :(

Unknown zei

Oh wat naar dat je huid zo slecht reageerde er op. Het lijkt mij geen fijn masker.

Amber zei

Jammer! Heel vervelend dat je huid er zo op reageerd!

Anoniem zei

Thanks for a marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it,
you happen to be a great author.I will be sure to bookmark your blog and will
eventually come back in the foreseeable future. I want to encourage yourself
to continue your great writing, have a nice evening!

Here is my web page; http://comparecarinsurancee.com