woensdag 25 april 2012

Olaz Essentials 'Verfrissende Reinigende Gezichtsgel'

Photobucket

Toen ik laatste een nieuwe tube Garnier facewash wilde scoren, viel mijn oog op deze frisse verpakking van Olaz. Deze had ik namelijk nooit eerder gezien! Van Olaz gebruikte ik al wel eens crèmes, scrubs (geloof ik?), beautyfluid e.d. maar een facewash van dit merk was nieuw voor me. Ik snuffelde even aan de gel en was om. Hmmmm! Smells good! Daarnaast is het ook een leuke bijkomstigheid dat de verpakking niet zo klinisch aandoet, maar juist jeugdig en fris. I like! Maar bevalt de facewash me ook goed? Je leest het vandaag!!
 
 

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

De tube is best groot, er zit 150ml product in, eigenlijk 'de standaard' voor facewashes in een tube. De reinigingsgel zelf is doorzichtig en is vrij stevig van structuur. Echt een gel. Je moet in de tube knijpen om het product eruit te krijgen, het loopt er niet vanzelf uit, zeg maar.
Op internet is er helaas weinig tot eigenlijk niks te vinden over dit product. Wel kwam ik een 'ander' product tegen van Olaz waarover hetzelfde geschreven staat als op de achterkant van de tube facewash die ik zelf heb:

"Verfrissende facewash van Olaz is speciaal ontwikkeld voor milde, dagelijkse reiniging. Een formule van verzorgende ingrediënten met Aloë Vera en komkommer extracten, verwijdert vuil en make-up om effectief te reinigen en verfrissen."

Dit product wordt de 'Olaz Mild Cleansers Verfrissende Face Wash' genoemd, maar ik ga er vanuit dat dit hetzelfde product is, maar dat de tube die ik kocht in een 'venieuwd' jasje gestoken is.
De formule van deze facewash is geschikt voor de normale/droge/gecombineerde huid. Beter gezegd, voor praktisch elk huidtype. ;) Ik vind de facewash vrij mild, maar wel met een diepe reiniging. Ik heb zelf een gecombineerde huid die snel geïrriteerd raakt, dus gevoelig is, maar ik verdraag deze facewash prima!

Ik gebruik het product op een natgemaakt (make-uploos!) gezicht. Ik knijp een beetje gel in mijn handen, schuim dit op en breng het schuim vervolgens, masserend, over mijn gezicht aan. Vervolgens spoel ik het af met lauwwarm water en klaar is kees! Je huid voelt schoon maar niet trekkerig, maar toch lekker diep gereinigd. Tijdens het aanbrengen kun je genieten van de frisse geur van meloen en komkommers (denk ik? Haha! Heel lekker in elk geval!), en dat is zeker een pluspunt. Een prima facewash wanneer je nog op zoek bent naar een fijne gel, of een keer (zoals ik) wat anders wilt proberen. Deze facewash doet precies wat hij moet doen, en scoort wat mij betreft een dikke voldoende!

De Olaz Essentails Verfrissende Reinigende Gezichtsgel kost €5,95 voor een tube van 150ml. Olaz wordt verkocht bij de bekende drogisterijen (DA, Etos, Trekpleister, Kruidvat).

Welke facewash gebruik jij momenteel?

3 opmerkingen:

Unknown zei

Klinkt erg goed! Ga ik denk ik ook maar eens proberen!

Nicole zei

Hij lijkt me heel fijn!
gebruik er op dit moment een van Essence, maar eigenlijk vind ik hem neit meer zo fijn.. (er zitten scrub deeltjes in en dat gebruik ik liever niet dagelijks..)

Beauty Treasures zei

klinkt goed!