vrijdag 1 oktober 2010

Battle of the dupes; MAC vs GOSH

Photobucket

Zoals ik al schreef in de twee artikelen van de GOSH 'Light 'n Shine' Lip Glazes (artikel 1, artikel 2), vind ik ze verdacht veel lijken op de MAC Dazzleglasses. Oké, oké, exacte dupes zijn het niet, maar de GOSH glossjes zijn een fijn alternatief als je geen €19,00 wilt neerleggen voor een MAC Dazzleglass.
Om de proef op de som te nemen, heb ik de glossjes met elkaar vergeleken. Ze zijn praktisch gelijk qua textuur, de GOSH glossjes zijn een tikje minder sticky dan de MAC Dazzleglasses. Ze ruiken naar vanille (GOSH iets meer naar chemische vanille), ze hebben allebei een zacht, harig kwastje, ze zitten in een verpakking met een 'dubbele bodem' (alleen is GOSH vierkant en MAC rond).

Benieuwd geworden? Let's check it out!

Photobucket
Zie je de dubbele bodems van beide merken?

Photobucket

Photobucket
GOSH '03' vs MAC 'Baby Sparks'

Photobucket
GOSH '02' vs MAC 'Date Night'

Zoals je ziet lijkt 'Baby Sparks' (mijn favoriete lipgloss!!) meer op '03', dan dat 'Date Night' op '02' van GOSH lijkt. Ik heb dan ook gewoon binnen mijn eigen stash gekeken naar de kleurtjes van GOSH die mij aan een MAC Dazzleglass deden denken.
Swatches? Yes please!

Photobucket

GOSH '03' vs MAC 'Baby Sparks'; 'Baby Sparks' heeft een iets warmere basis, de basis van GOSH is iets meer milky pink. Ook de sparklies zijn niet he-le-maal hetzelfde, maar ze komen dicht bij elkaar in de buurt! Beide glossjes hebben mauve glitters. GOSH heeft er zilver aan toegevoegd en MAC koos voor zilver/blauwige shimmers. Het lijkt bijna of de GOSH gloss meer sparkles heeft dan de Dazzleglass van MAC. Deze dupe is erg close, wat mij betreft. Op de lippen zie je het verschil bijna niet.

 
Photobucket

GOSH '02' vs MAC 'Date Night'; Nou, dat zien we wel toch? De kleuren lijken in de flesjes meer op elkaar dan naast elkaar geswatched. 'Date Night' is faaar more berry, GOSH is warmer en meer framboos van basis. Ook de glittertjes lijk niet erg op elkaar. GOSH koos vooral voor roze glitters, waar MAC de koele trend doorzette met blauwe, paarse en zilveren glitters in 'Date Night'. Geen goede dupe dus!
Zie hier trouwens een lipswatch van 'Date Night' en hier een lipswatch van '02' van GOSH.

Zoals ik al eerder schreef; De dupes zijn niet 100% hetzelfde. Wel zijn de GOSH glossjes misschien aantrekkelijker als je een wat krappere beurs hebt en toch de effecten van een Dazzleglass wilt.
Voor een Lip Glaze van GOSH betaal je €7,95 en ze zijn er in 6 verschillende tinten. Voor een Dazzleglass van MAC betaal je €19,00 en je hebt méér kleurkeuze dan wanneer je voor GOSH gaat.

GOSH is te koop bij de grotere Kruidvat-filialen, MAC is verkrijgbaar bij de MAC counters en stores,

5 opmerkingen:

Myrna zei

Die van Baby Sparks vind ik erg goed gevonden, ze lijken echt sprekend op elkaar behalve dan wat kleine shimmertjes. Van de andere twee vind ik eigenlijk die van Gosh nog mooier dan die van MAC.

Anouk zei

Die lichte lijken wel erg veel op elkaar, dus dat is wel een goede dupe. Alleen GOSH is eigenlijk ook nog best prijzig.

Jorna zei

GOSH is ook nog wel redelijk aan de prijs, maar opzich is het een mooi drugstore merk.
Ben geen die-hard GOSH fan, vind alleen de lakjes, oogpotloodjes en een paar glossjes (deze en de 'On Stage') fijn.

Anoniem zei

hahaahaha, gosh lijkt qua pigment beter. Leuk hoor. Zo'n vergelijking. Liefs, xxxx

Jorna zei

Ja, GOSH heeft bij sommige LnS's een iets gekleurdere basis. Grappig als je dat zo naast elkaar ziet he? ;)